Ekstremalne warunki pogodowe ponownie utrudniają działania ratownicze przy osiadłym na mieliźnie kontenerowcu MSC Baltic III u wybrzeży Nowej Fundlandii. Jak poinformowała Kanadyjska Straż Przybrzeżna, silny wiatr i wysokie fale uniemożliwiają obecnie wszelkie operacje na wodzie i z brzegu.
Wszystkie podstawowe formularze kontraktowe, dotyczące „shipbuilding contract”, charakteryzują się „kazuistyczną” formułą definicji „siły wyższej” („force majeure”). Prawo angielskie, nie znające jako common law pojęcia instytucji prawnej, zwanej „siłą wyższą”, dopuszczało jej zastosowanie w umowach rządzonych tym prawem, pod dwoma zasadniczymi warunkami.
W znajdującej się w kanadyjskim Halifax stoczni należącej do Irving Shipbuilding odbyła się 6 sierpnia uroczystość chrztu szóstego, ostatniego okrętu patrolowego typu Harry DeWolf. Przyszły HMCS Robert Hampton Gray będzie przeznaczony do trudnej służby w arktycznych rejonach Kanady.
Od 13 lipca trwają największe ćwiczenia wojskowe Australii, pk. "Talisman Sabre 2025". Jest to 11. edycja tego przedsięwzięcia, a tegoroczna ma być największą pod względem rozmachu i zaangażowania sił zbrojnych. Bierze w nich udział 35 tys. żołnierzy - obok Australii swoje kontyngenty wystawiło 18 państw partnerskich.
Po miesiącach intensywnych działań ratunkowych udało się usunąć około 85% ciężkiego paliwa bunkrowego z osiadłego na mieliźnie kontenerowca MSC Baltic III. Znacząco ograniczyło to ryzyko katastrofy ekologicznej u wybrzeży Nowej Fundlandii.
3 lipca 1935 r. we włoskiej stoczni w Monfalcone nad Adriatykiem zwodowano transatlantyk „Batory” - legendarny „szczęśliwy statek”, który - wraz z bliźniakiem „Piłsudskim” - zaprojektowano przed wojną jako pływające ambasady polskiej kultury.
Resort obrony Kanady poinformował o podpisaniu kontraktu na dostawę niszczycieli typu River. W ten sposób tamtejsza marynarka wojenna ma zostać dostosowana do wymagań i wyzwań XXI wieku. Zyskać na tym ma również krajowa branża stoczniowa i zbrojeniowa.
Kongsberg Discovery zawarło umowę o przejęciu Naxys Technologies AS. Firma z siedzibą w Bergen jest światowym liderem w dziedzinie technologii podwodnego monitoringu środowiska, specjalizującym się w rozpoznawaniu dźwięków wycieków ropy i gazu. Znamienne jest to, że informację opublikowano w styczniu br., kiedy w świat poszły niepokojące informacje o naruszeniach infrastruktury krytycznej na Bałtyku.
Duński gigant branży żeglugowej podsumował 2024 rok w zakresie dekarbonizacji swojej floty. W tym czasie rozpoczęła się budowa wielu nowych kontenerowców, a kilka z nich już pływa na trasach między Azją a Europą. Swoją działalność te wykorzystujące metanol jednostki rozpoczynały w istotnych dla firmy lokalizacjach na całym świecie.
W Halifaksie w kanadyjskiej prowincji Nowa Szkocja rozpoczynają się prace nad budową pomnika Polskiej Marynarki Wojennej, który będzie upamiętniał udział polskich okrętów w Bitwie o Atlantyk – powiedział PAP konsul honorowy RP w Halifaksie Jan Skóra.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało