• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Naval Group kolejnym chętnym do wzięcia udziału w przetargu na norweskiego „Miecznika”

Jak przekazała prasa, m.in. francuska „Les Echos” i włoska „Agenzia Nova”, koncern Naval Group zaprezentował swoją ofertę na klasy fregata dla Królewskiej Marynarki Wojennej Norwegii (Sjøforsvaret). Są nią okręty serii obronno-interwencyjnej (Régate de Défense et d'Intervention, FDI), znane też jako typ Amiral Ronarc’h.

21.11.2024, 22:04
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rumuni budują swój pierwszy offshorowiec. Częściowo w Polsce

Rumuński koncern OMV Petrom buduje swój pierwszy statek do obsługi pola gazowego (FSV – Field Support Vessel). Kontrakt na budowę otrzymała norweska stocznia Green Yard Kleven, która podzleciła polskiej stoczni Montex budowę kadłuba.

04.11.2024, 20:59
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Z Norwegii na Morze Czarne z polskim local content. Innowacyjny statek dla rumuńskiej platformy wydobywczej

W norweskiej stoczni Green Yard Kleven powstanie statek, który będzie zajmował się platformą wydobycia gazu obsługiwaną przez rumuńską firmą energetyczną OMV Petrom S.A. „Field Support Vessel” (FSV) będzie wykorzystywany w ramach projektu Neptun Deep. Kadłub zostanie wykonany w Polsce.

25.10.2024, 21:55
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Norwegia stawia na rozwój sił morskich. Nawet 28 okrętów ma dostarczyć krajowy przemysł stoczniowy

Kongsberg Maritime współpracuje z Green Yard Kleven i czterema innymi podmiotami nad nowym projektami okrętów. Celem przedsięwzięcia jest pokazanie, że norweski przemysł stoczniowy jest przygotowany do dostarczenia 28 jednostek różnych klas dla sił morskich państwa.

03.06.2024, 09:29
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Najnowszy statek Siemens Gamesa typu SOV będzie napędzany zielonym wodorem

Flota statków serwisowych dla morskich farm wiatrowych Siemens Gamesa poszerzyła się o jednostkę, na której może zostać zainstalowany akumulator o mocy 12 MW umożliwiający zmniejszenie zużycia energii. Statek będzie również zdolny do bezemisyjnej pracy dzięki zielonemu wodorowi. Dopóki w Niemczech nie rozwinie się w pełni gospodarka wodorowa, będzie zasilany generatorami diesla.

19.12.2021, 18:22
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MS Finnmarken przejdzie konwersję na napęd hybrydowy w stoczni Kleven

Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.

17.02.2021, 14:41
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.