12 listopada eksploatowany przez Finnlines statek Finnwave typu ro-ro uległ poważnemu incydentowi podczas rejsu około 19 km od wybrzeża Eastbourne (Wielka Brytania). Doszło do pożaru w siłowni oraz całkowitej utraty napędu. Sytuacja wywołała natychmiastową reakcję służb ratowniczych, jednak dzięki szybkiej interwencji załogi i dobrej koordynacji działań nie doszło do eskalacji zagrożenia.
Dzięki wydłużeniu kolejnych promów Finnlines chce skuteczniej konkurować z innymi operatorami promowymi w zakresie połączeń na Morzu Bałtyckim.
W zeszłym roku, Finnlines uruchomił program efektywności energetycznej i redukcji emisji. Jego szacowany koszt wyniósł 70 milionów euro. W jego ramach, w stoczni Remontowa S.A, wydłużono cztery statki typu ro-ro serii Breeze z opcją na podobne prace przy dwóch dodatkowych jednostkach. Finnlines zdecydował się teraz skorzystać z możliwości przedłużenia dwóch dodatkowych statków.
W ciągu ostatnich miesięcy stale rosną objętości przewozowe działającego na Morzu Bałtyckim operatora promowego Finnlines. Próbując sprostać oczekiwaniom klientów, przewoźnik promowy postanowił powiększyć swoją flotę o nowy statek ro-pax, MS Europalink, który już kiedyś pływał w barwach fińskiego operatora.
W tym tygodniu do doku stoczni Remontowej wejdzie pierwszy z czterech statków armatora Finnlines. Realizacja całego programu wydłużenia promów klasy Breeze ma zakończyć się w maju 2018 roku.
Finnlines po raz kolejny powierzył Naucie montaż skrubera na swoim rorowcu. 14 sierpnia do stoczni przypłynąła jednostka Finnmerchant.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim