ew
W zeszłym roku, Finnlines uruchomił program efektywności energetycznej i redukcji emisji. Jego szacowany koszt wyniósł 70 milionów euro. W jego ramach, w stoczni Remontowa S.A, wydłużono cztery statki typu ro-ro serii Breeze z opcją na podobne prace przy dwóch dodatkowych jednostkach. Finnlines zdecydował się teraz skorzystać z możliwości przedłużenia dwóch dodatkowych statków.
Pierwsze dwa statki, MS Finntide i MS Finnwave, zostały już wydłużone a ich pojemność wzrosła o około 30%. Są teraz długie na 217,7 m. Do końca maja 2018 r., zostaną ukończone prace przy dwóch kolejnych jednostkach: MS Finnsky i MS Finnsun. Dodatkowo, podjęto decyzję o wydłużeniu MS Finnbreeze i MS Finnsea, które zostaną zmodyfikowane w okresie wrzesień - grudzień tego roku.
Jak powiedział Tom Pippingsköld, dyrektor finansowy Finnlines. "Te dwa wydłużone statki, oprócz czterech poprzednich, pomogą nam sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu i umożliwić nam wydajniejszą obsługę naszych klientów. Jedną z naszych strategicznych decyzji jest skupienie się na poprawie naszych wyników operacyjnych. Decyzja o przedłużeniu dwóch kolejnych statków pomoże nam zwiększyć konkurencyjność i poprawić efektywność. Ta inwestycja jest również zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju: zwiększając naszą efektywność energetyczną, przyczyniamy się do zmniejszenia emisji na każdą przewożoną tonę ".
Realizacja tak dużego przedsięwzięcia wymagała odpowiednich działań i przygotowań. Nie tylko ekipa stoczni Remontowa miała pełne ręce pracy. Obliczenia związane z tą niebagatelną inwestycją, przeprowadzili specjaliści Polskiego Rejestru Statków S.A. Odpowiedzialność jaką na siebie wzięli jest bardzo duża, bowiem od właściwych wyliczeń wytrzymałościowych i statecznościowych zależy bezpieczeństwo załogi oraz ładunków. Wielomiesięczne zaangażowanie polskiego klasyfikatora oraz stoczni pozwoliło z sukcesem zakończyć proces wydłużania jednostki.
Finnlines jest jednym z wiodących przewoźników promowych, oferujących przewozy towarowe, a także pasażerskie w obszarze Bałtyku oraz Morza Północnego. Firma stanowi część grupy Grimaldi. W swojej ofercie posiada m.in. połączenie pomiędzy Gdynią a Hanko.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek