Jeden z głównych sprzedawców LPG - Unimot - przewiduje, że w efekcie sankcji przywóz rosyjskiego gazu płynnego powinien ustać około października. Firma przewiduje z tego powodu czasowe zawirowania na rynku i przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową.
USA i Wielka Brytania ogłosiły w piątek zakaz importu aluminium, miedzi i niklu pochodzących z Rosji, by pozbawić Kremla dochodów z handlu metalami. Metale zostały też wycofane z obrotu na giełdach w Londynie i Chicago.
Większość postulatów protestujących rolników została spełniona - ocenił w środę na konferencji prasowej w Narwi (Podlaskie) wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz. Apelował przy tym o nieupolitycznianie obecnego protestu w siedzibie ministerstwa rolnictwa.
Ukraina jest gotowa czasowo zaakceptować ograniczenia w handlu z UE w celu załagodzenia ostrego sporu politycznego z Polską, ale chce, aby UE wprowadziła embargo na importu rosyjskiego zboża – powiedział w środę dziennikowi „Financial Times” ukraiński wiceminister gospodarki Taras Kaczka.
Rosyjski zakaz eksportu benzyn nie wywoła szoku na polskim rynku paliw - ocenia analityk portalu e-petrol.pl Jakub Bogucki. Jego zdaniem zakaz nie wpłynie istotnie na globalny bilans paliw, ponieważ nie jest szczelny.
W okresie styczeń-grudzień 2023 r. import LNG krajów Unii Europejskiej wzrósł o 1,9% r/r do 102 mln ton, do Chin o 11,4% r/r do 71,6 mln ton, do Japonii zmalał o 9,2% r/r do 66,9 mln ton, do Korei Południowej zmniejszył się 3,5% r/r do 45,5 mln ton – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa Research. Przepompowując rosyjskie LNG w terminalach Belgii, Hiszpanii i Francji, UE co miesiąc pompuje w gospodarkę Rosji 1 mld dol. – podaje najnowszy raport CREA.
Administracja Joe Bidena wstrzymała nowe zatwierdzenia amerykańskiego Departamentu Energii dla możliwych projektów eksportowych skroplonego gazu ziemnego (LNG). Działanie Amerykanów spotkało się z licznymi reakcjami na całym świecie, stanowiąc zarazem element gry politycznej w wyścigu o urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Po nałożeniu unijnego embarga na import LPG z Rosji rząd nie przewiduje obecnie wprowadzania finansowych tarcz ochronnych dla obywateli - podał w odpowiedzi na interpelację poselską resort klimatu i środowiska. Z uwagi na charakter rynku MKiŚ obecnie nie przewiduje potrzeby budowy dużego, państwowego terminala morskiego LPG.
Po wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej nagła konieczność zmiany kierunków zaopatrzenia w ropę naftowa i paliwa nie byłaby tak szybko możliwa bez wcześniejszych inwestycji w terminale i rurociągi. Infrastruktura krytyczna w naszym kraju stoi dziś przed szeregiem wyzwań – zapewnieniem nieprzerwanych dostaw ropy i paliw oraz włączeniem do systemu rurociągów Paktu Północnoatlantyckiego. Kluczowe jest także odpowiednie wykorzystanie potencjału w tym obszarze by dostosować biznes do postępujących zmian w energetyce.
W środę Międzynarodowa Organizacja Żeglugi (International Maritime Organization’s, IMO), będąca agendą Organizacji Narodów Zjednoczonych przyjęła rezolucję dotyczącą prowadzonych od lat nielegalnych praktyk żeglugowych ze strony tak zwanej „floty cieni” (zwanej też "flotą widmo" oraz "flotą zombie"). Działające nieregulaminowo, w sposób nierejestrowany state statki transportowe są zmorą żeglugi i metodą dla państw objętych sankcjami, aby omijać międzynarodowe przepisy. Organizacja chce wreszcie ukrócić ten proceder.
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"