Europejskie Stowarzyszenie Armatorów (ECSA), Airlines for Europe (A4E) i grupa zajmująca się ekologicznym transportem Transport & Environment (T&E) wydały wspólne oświadczenie, w którym wezwały Komisję Europejską i państwa członkowskie do zwiększenia produkcji zrównoważonych paliw dla żeglugi i lotnictwa.
Jedyny Windjammer na Bałtyku to czteromasztowiec Pommern (Pomorze) stoi zacumowany niedaleko terminalu promowego Mariehamn, stolicy Wyspy Alandzkich. Jest ważną częścią Åland Maritime Museum. W tych ciężkich dla turystyki czasach warto odwiedzić to miejsce. Na pewno nie spotkamy tu tłumów, a Mariehamn to miasto urokliwe i warte zwiedzania.
Żegluga, porty i logistyka będą w 2025 r. działały pod presją globalnych zawirowań i lokalnych napięć. Protekcjonizm, bariery administracyjne, zawirowania polityczne i zmiany regulacji, cyberataki i bezpośrednie ataki na statki, ograniczona podaż wysokokwalifikowanych marynarzy - to główne zagrożenia dla żeglugi według opinii top menedżerów firm żeglugowych. Będzie to miało istotny wpływ na działalność portów i globalnej logistyki.
Żegluga, porty i logistyka będą w 2025 r. działały pod presją globalnych zawirowań i lokalnych napięć. Protekcjonizm, bariery administracyjne, zawirowania polityczne i zmiany regulacji, cyberataki i bezpośrednie ataki na statki, ograniczona podaż wysokokwalifikowanych marynarzy - to główne zagrożenia dla żeglugi według opinii top menedżerów firm żeglugowych. Najbliższy okres to czas niepewności na rynkach globalnych i lokalnych, w całych regionach i w zapalnych punktach strategicznych.
W ramach partnerstwa z HIF Global przedsiębiorstwo specjalizujące się w rejsach po akwenach wokół Antarktydy zdecydowało się na rozwiązania mające ograniczyć jego wpływ na środowisko. W zamierzeniu ma stać się pionierem w wykorzystaniu ekopaliw i promować świadomą turystykę morską, chroniąc jeden z najbardziej wrażliwych ekosystemów na świecie.
Zielone paliwa będą fundamentem zrównoważonej gospodarki jutra. Transport, żegluga czy przemysł tworzyw sztucznych - to tylko niektóre sektory gospodarki, do których dekarbonizacji potrzebne będą zielone paliwa - to główne wnioski z prezentacji ekspertów European Energy, którzy podczas spotkania z dziennikarzami wyjaśniali, jak zielone paliwa syntetyczne, takie jak e-metanol czy eSAF, mogą zastąpić paliwa kopalne, przyczyniając się do transformacji energetycznej i zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Polski i Europy.
Celem przyspieszenia transformacji energetycznej zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej, CMA CGM i Bpifrance tworzą fundusz mający wesprzeć zmiany we francuskim sektorze branży morskiej.
Amerykańskie władze przekażą dotację w wysokości 100 mln dolarów duńskiemu koncernowi. Dofinansowanie ma pomóc w rozwoju zakładu Ørsted zajmującego się wytwarzaniem ekologicznego metanolu w Teksasie, a także dekarbonizacji trudnego do elektryfikacji sektora morskiego i utworzeniu miejsc pracy w USA w ramach nowej branży związanej z czystą energią.
Wyspy energetyczne obiecują zaspokoić rosnące zapotrzebowanie świata na niedrogą, stabilną i odnawialną energię. John Ammentorp, dyrektor ds. krajowego rynku energii w Danii, bada sposoby zapewnienia konkurencyjności wysp energetycznych i pomaga przenieść tę przełomową koncepcję z deski kreślarskiej do rzeczywistości.
Szwedzka spółka OX2 rozpoczęła rozwój morskiego hubu energetycznego Neptunus w południowej części Morza Bałtyckiego, u wybrzeży Szwecji.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO