Baza operacyjno-serwisowa w Ustce z której obsługiwana będzie morska farma wiatrowa Baltica 2 to dobry przykład szerokiego wykorzystania potencjału polskiego przemysłu. W jej budowie uczestniczą liczne przedsiębiorstwa z Pomorza i Kaszub, a także innych regionów Polski, na przykład z Zachodniego Pomorza i Wielkopolski.
Terminal Naftoport w Porcie Gdańsk doczeka się nowego stanowiska przeładunkowego, dzięki któremu jego możliwości przeładunkowe zwiększą się o ok. 9 mln ton ropy naftowej rocznie. W Porcie Gdańsk podpisane zostały dziś umowy z Doraco, które zajmie się realizacją inwestycji.
Dla grupy terminali portowych Speed 2025 rok był udany – udało się utrzymać przeładunki na zbliżonym poziomie, a jednocześnie ruszyła nowa inwestycja w porcie w Szczecinie. Po jej zakończeniu Speed będzie obecny we wszystkich trzech największych polskich portach morskich. O rozwoju spółki podczas targów BaltExpo rozmawialiśmy z jej prezesem, Pawłem Zastawnym.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia opublikował oświadczenie w sprawie przetargu na korzystania z Publicznego Terminalu Promowego w odpowiedzi na protest konsorcjum Unity Line i Best Ferries Alliance 1, który odbił się echem w mediach. Jak podaje port, priorytetem jest zapewnienie ciągłości działania przewozów pasażerskich, a konsorcjum nie skorzystało z możliwości wnioskowania o zmianę warunków zamówienia.
Prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce postępują zgodnie z harmonogramem. Najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne czynności przygotowawcze dobiegają końca, a obok podlegającego przebudowie nabrzeża coraz wyraźniej widać pierwsze elementy przyszłych obiektów portowych. Inwestycję dla Grupy PGE realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
Inwestycja stanowi kluczowy etap przygotowań do uruchomienia terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych w darłowskim porcie. Jednocześnie jej celem jest wzmocnienie potencjału tego miejsca jako portu wielofunkcyjnego.
Zakończyła się największa od kilkudziesięciu lat inwestycja w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - za 140 mln zł wyremontowano Nabrzeże Gdyńskie, zbudowano pirs i wykonano głębię na 17 metrów, by za dwa lata mógł zakotwiczyć tam ogromny dok.
Podczas trzeciej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 w studio Gospodarki Morskiej porozmawialiśmy z Piotrem Siemaszko, dyrektorem pionu hydrotechniki w Grupie Doraco o rosnącym znaczeniu lokalnego łańcucha dostaw w projektach offshore, jak i technologicznych wyzwań w portach.
– Jeżeli nie zmienimy sposobu procedowania kluczowych inwestycji, zostaniemy w tyle, albo będzie nam odebrana możliwość rozwoju – mówi Angelika Cieślowska, prezeska Korporacji Budowlanej DORACO.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Korporacja Budowlana Doraco podpisały oficjalnie umowę na przebudowę Nabrzeża Wiślanego. To jedna z ważniejszych inwestycji w Porcie Wewnętrznym, która umożliwi obsługę większych jednostek.
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS