A.P. Moller-Maersk ogłasza dobre wyniki finansowe za 2024 r., ze wzrostem we wszystkich segmentach i znacznie lepszą rentownością, przy wzroście EBIT o 65% do 6,5 mld dolarów. Firma wskazuje, że wyniki były napędzane wyższym popytem na kontenery i wysokimi stawkami frachtowymi w sektorze oceanicznym, wzrostem przychodów i wolumenu w terminalach oraz solidną poprawą w większości produktów logistycznych i usługowych. Obok tego są realizowane kolejne przedsięwzięcia związane z modernizacją floty w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Władze Rosji utajniły informacje dotyczące produkcji oleju napędowego i opałowego oraz propanu i butanu - podał w środę portal Moscow Times. Dane o produkcji paliw przestały być publikowane "na podstawie decyzji rządu" i brak ich w środowym raporcie urzędu statystycznego o produkcji przemysłowej - dodał.
Sierpień okazał się rekordowym dla morskiej drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, funkcjonującej od września ubiegłego roku.
Jaka faktycznie była sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce w kolejnym, drugim już roku po wystąpieniu pandemii COVID-19 stanowi przedmiot niniejszego opracowania. Na ile słuszne okazały się zamieszczone powyżej wnioski zostanie ocenione na podstawie danych GUS dla sektora stoczniowego w Polsce za rok 2021.
Na stronie Głównego Urzędu Statystycznego udostępniono publikację kolejnego wydania Rocznika Statystycznego Gospodarki Morskiej.
Biorąc pod uwagę inflację i zmiany w łańcuchach globalnych dostaw surowców energetycznych i żywności oraz wzrost wartości flot, wnioskuje się, że rynek ubezpieczeń będzie rósł nawet ponad 6% rocznie.
Projekt CORAL, realizowany przez firmę SeaData, BGEO (Hiszpania) i Water Robotics (Francja), to kompleksowa platforma stworzona z myślą o portach i marinach, składająca się z trzech elementów.
Inwestycyjny boom w portach trwa. Polskie porty zdobywają nowych klientów i biją swoje własne rekordy oraz przygotowują się do nowych wyzwań. W tym momencie wartość trwających inwestycji w polskich portach morskich – w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu – sięga prawie 10 miliardów złotych. Kolejne 15 miliardów zostanie przeznaczone na strategiczne inwestycje do 2030 roku.
Na stronie Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) ukazało się kolejne wydanie "Rocznika Statystycznego Gospodarki Morskiej", opracowanego przez Ośrodek Statystyki Morskiej Urzędu Statystycznego w Szczecinie przy współpracy z Głównym Urzędem Statystycznym.
Struktura danych o sprzedaży detalicznej wskazuje na istnienie głębszych pandemicznych szram niż się spodziewaliśmy - ocenia Piotr Bartkiewicz z Banku Pekao. Dodał, że według szacunków PKB spadł w III kw. br. o 0,5 proc. r/r, a w IV kw. br. spadnie o 4,0 proc. r/r, z powodu ograniczania konsumpcji.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem