Specjalizujący się w konstrukcji urządzeń pokładowych Towimor otrzymał zlecenie na wykonanie urządzeń cumowniczo-kotwicznych na potrzeby przetwórni FLNG, która powstaje w koreańskiej stoczni.
Specjalizujący się w urządzeniach pokładowych Towimor to specyficzna firma – jako jedna z niewielu na polskim rynku okrętobudownictwa nie mieści się nad morzem, a w Toruniu. Ale dzięki utworzeniu spółki i fabryki w Korei Południowej jest bliżej klienta niż kiedykolwiek wcześniej. O osiągnięciach i planach firmy, a także bogatych w doświadczenia ostatnich latach, opowiada Marcin Starybrat, dyrektor handlowy w Towimorze.
Towimor podpisał kontrakt z jedną z największych stoczni, koreańskim DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) na dostawę wyposażenia cumowniczo-kotwicznego na budowane dla Eneti statki do instalacji turbin wiatrowych.
Polska Żegluga Morska, wspierając rodzimych dostawców, po raz kolejny wybrała współpracę z Towimor. Toruńska spółka dostarczy urządzenia cumowniczo-kotwiczne na nowo budowane jednostki polskiego armatora zamówione w chińskiej stoczni.
Toruńska spółka Towimor SA od ponad 100 lat dostarcza urządzenia pokładowe na statki. Ostatni rok zamknęła z imponującymi kontraktami na urządzenia cumowniczo-kotwiczne na megakontenerowce.
W Stoczni Wojennej trwa remont chemikaliowca m/t ORAKAI. Wykonany już został przegląd dokowy, włącznie z piaskowaniem i malowaniem kadłuba, uszczelnieniem wału śrubowego i remontem armatury zaburtowej. Generalny remont przechodzą windy cumowniczo-kotwiczne, wymieniane są skorodowane i uszkodzone rurociągi w siłowni głównej oraz na pokładach.
Po raz 14. dziennik Rzeczpospolita przyznał tytuły spółkom z Listy 2000 Przedsiębiorstw. Wśród wyróżnionych znalazło się miejsce dla dwóch firm z branży morskiej. Tytuł Orła Eksportu otrzymała Grupa Kapitałowa Remontowa Holding SA , zaś spółka Towimor została nagrodzona wyróżenieniem Marka Polskiej Gospodarki.
Towimor dostarcza rozwiązania w dziedzinie okrętowych urządzeń pokładowych (urządzenia cumowniczo-kotwiczne, żurawie pokładowe) na morskie jednostki handlowe i offshore. Jako jedna z nielicznych polskich firm ma fabrykę w Azji. Działa globalnie i kompleksowo (od projektu po serwis).
Morska energetyka wiatrowa w Polsce bez zielonych paliw będzie niewydolna, a Bałtyk może „zazielenić” całą rodzimą gospodarkę
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem
Taka noc zdarza się raz w roku! Narodowe Muzeum Morskie otwiera po zmroku sześć oddziałów
Grupa Budimex wśród wykonawców elektrowni jądrowej w Polsce
Minister obrony Wielkiej Brytanii potwierdza budowę nowych okrętów dla piechoty morskiej