W tegorocznym sezonie statki wycieczkowe będą gościć w gdańskim porcie 62 razy – poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Pierwszą taką jednostką, która w sezonie zawinęła do Gdańska jest statek Le Bellot.
Dziś przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte zacumował luksusowy statek Le Bellot, inaugurując tym samym sezon turystyczny w Gdańsku. Ten elegancki cruiser przyciąga pasażerów nie tylko komfortem, ale także bogatą ofertą kulturalną. Jego wizyta podkreśla istotną pozycję Gdańska w sieci popularnych kierunków turystycznych.
Zbliża się już kolejny sezon wycieczkowy. W tym roku cruisery mają cumować w Porcie Gdańsk aż 62 razy.
Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
W nowej strategii Cruse Baltic preferencje będą miały porty z przyłączami energetycznymi, które zapewnią zasilanie statku pasażerskiego z nabrzeża. Przed rokiem dziewiętnastu wiodących operatorów wycieczkowców działających w regionie Morza Bałtyckiego zobowiązali się do wykorzystania w czasie postoju w porcie zasilania energią z lądu. To wyzwanie dla zarządów portów bałtyckich, również Gdańska, Gdyni i Szczecina.
W stoczni rozbiórkowej Alang w indyjskim stanie Gudźarat w tym roku pojawiło się aż 14 wycieczkowców.
Grupa stoczniowa Meyer Werft podjęła decyzję o zwolnieniu 10 procent załogi. Jest to efekt przewidywanych strat związanych z pandemią Covid-19.
Jeszcze w tym miesiącu do Gdyni zawita pierwszy wycieczkowiec w tym sezonie. Każdego roku do naszego miasta przypływa ich około 50-70. Niektóre pojawiają się nawet kilka razy. Jeżeli pandemia nie pokrzyżuje planów, 26 czerwca przy nabrzeżu Francuskim zacumuje AIDAmar.
O pandemii i jej skutkach mówi się wiele i pod każdym kątem, jednak nie wolno przy tej okazji zapomnieć także o przemyśle stoczniowym. Wszelkie dostępne dane wskazują bowiem, że ten rok będzie dla branży stoczniowej jednym najtrudniejszych od 2008. Nie tylko na świecie, ale przede wszystkim w Europie, a w tym także w Polsce.
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej
Marynarze oddali hołd weteranom oraz uczestnikom misji poza granicami kraju