Logistyka dla branży beverage stoi dziś przed wyzwaniem, jakim jest optymalizacja kosztów. Jednym ze sposobów na ich obniżenie mogą być kontyngenty taryfowe. Jak z nich skorzystać i jakie mogą mieć znaczenie dla odpraw celnych w imporcie? Najważniejsze informacje zebrał Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage.
W organizacji dostaw morskich niewielkich ilości ładunków najczęściej wykorzystywane są usługi transportu drobnicowego (LCL). Jednak w przypadku towarów szczególnie wrażliwych na zniszczenie czy utratę jakości, np. napojów, soków czy wina, wymagane jest niestandardowe podejście i przygotowanie dedykowanych rozwiązań.
Przygotowanie poprawnie wypełnionych dokumentów przewozowych ma kluczowe znaczenie dla szybkiej organizacji dostaw i sprawnej obsługi celnej. Jest to szczególnie ważne dla firm z branży beverage, które obracają towarami wrażliwymi takimi jak soki, wina, komponenty do produkcji napojów, itp. Eksperci Hillebrand Gori, operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze tej branży, przygotowali krótki przewodnik na temat dokumentów przewozowych.
W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski, który obejmuje 80% globalnych dostaw towarów. Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy, co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej planować wysyłki, zarządzać łańcuchem dostaw, minimalizując koszty i czas dostawy.
Eksport produktów mlecznych z Polski rośnie z roku na rok – wynika z danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wzrost wartości eksportu wynika przede wszystkim z wyższego wolumenu sprzedaży poszczególnych kategorii, w szczególności mleka w proszku i mleka UHT. Według Związku Pracodawców Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich, Polska jest największym unijnym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku do Algierii.
Importerzy, przygotowując się do organizacji dostaw wina i innych napojów z różnych miejsc na świecie, stają przed wyborem odpowiedniej metody ich wysyłki. Kiedy ładunek nie wystarczy do wypełnienia całego kontenera, najlepszym rozwiązaniem w transporcie morskim jest LCL. Hillebrand Gori, specjalizujący się w organizacji globalnych łańcuchów dostaw dla beverage, przygotował krótki przewodnik na temat LCL - na czym polega i dlaczego może być idealnym wyborem dla firmy winiarskiej.
Niedobór kontenerów, wciąż wysokie stawki i opóźnienia w tranzycie - jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?
Największymi wyzwaniami dla łańcuchów dostaw płynnych towarów masowych są dziś zakłócenia w transporcie morskim, niedobór kontenerów, zmiany w rozkładach rejsów i przydział przestrzeni ładunkowych. W odpowiedzi Hillebrand, globalny operator logistyczny dla branży beverage, opracował i wprowadził innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na przetransportowanie w jednym kontenerze aż 27 tys. litrów płynów. To flexitank XL, jeden z największych elastycznych zbiorników typu flexitank dostępnych na rynku.
"Czy mój towar dotrze w dobrym stanie?" To pytanie bardzo często zadają sobie dostawcy towarów wrażliwych na transport, takich jak wina, alkohole i soki. W transporcie wykorzystywane są różnego typu kontenery, a od ich wyboru może zależeć jakość przewożonych ładunków. Istotne jest to zwłaszcza teraz, gdyż planując wysyłkę, trzeba się liczyć z tym, że w obecnej, nieprzewidywalnej sytuacji na rynku transportowym, mogą wystąpić problemy z dostępnością kontenerów.
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską