2 stycznia 2025 roku Polskie Linie Oceaniczne S.A. (Polish Ocean Lines Inc.) podpisały list intencyjny z norweskim partnerem, Northshore AS. Ma to tworzyć nowe możliwości rozwoju w dynamicznie rozwijającym się sektorze transportu w rejonach polarnych.
MKiŚ informuje, że Państwowy Instytut Geologiczny zidentyfikował wstępnych oferentów, którzy mogą dostarczyć odpowiedni statek na rejs badawczy na polską koncesję na środkowym Atlantyku. Docelowo planowany jest też zakup statku, który ma służyć m.in. do badań polarnych i pełnomorskich.
Zdjęcia satelitarne góry lodowej A74, wycielonej z szelfu Brunt na Antarktydzie 26 lutego 2021 roku, wzbudzają niemałe zainteresowanie. Powierzchnia ma 1270 kilometrów kwadratowych, co odpowiada obszarowi dwukrotnie większemu od powierzchni Berlina.
Ostatnia sobota była wielkim świętem nauki polarnej w Wielkiej Brytanii. Na rzece Mersey został bowiem zwodowany 129-metrowy kadłub statku RRS Sir David Attenborough. Ta nowoczesna jednostka naukowo-badawcza została zbudowana w stoczni Cammell Laird na zlecenie Natural Enviroment Research Council. Do eksploatacji przez British Antarctic Survey ma wejść już w 2019 roku.
– Polska posiada bogatą spuściznę naukową, jeśli chodzi o badania polarne. Polscy naukowcy od lat cieszą się światowym uznaniem zarówno w Arktyce, jak i Antarktyce – powiedział wiceszef MSZ podczas piątkowego spotkania polskich ekspertów i specjalistów w sprawach polarnych.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”