• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Prezydent podpisał inicjatywę ustawodawczą dotyczącą projektu ustawy „Tak! Dla Polskich Portów”

Na terenie Portu Gdynia odbyła się uroczystość podpisania przez prezydenta RP Karola Nawrockiego inicjatywy ustawodawczej dotyczącej projektu ustawy „Tak! Dla Polskich Portów”.

17.10.2025, 12:38
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Budowa Drogi Czerwonej ma rozpocząć się w przyszłym roku

Wczoraj w Gdyni odbyła się konferencja „Przyszłość Gdyni i Pomorza – megaprojekt dla regionu i Polski”. Zaprezentowano na niej pomysł utworzenia projektu „Kaszubia”, w ramach którego miałby powstać m.in. Zielony Okręg Przemysłowy. Warunkiem kluczowym dla realizacji jakichkolwiek projektów gospodarczych w oparciu o Gdynię pozostaje jednak budowa Drogi Czerwonej i modernizacja Estakady Kwiatkowskiego.

06.05.2025, 10:46
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Forum Gospodarki Morskiej 2024. Czy polskie porty są autonomiczne?

Biorąc pod uwagę, że polskie porty w dalszym ciągu biją rekordy przeładunków i pozostają podstawowym hubem handlowym oraz energetycznym dla całego regionu, nie dziwi, że poświęcony im panel podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia każdego roku wzbudza duże emocje. Nie inaczej było podczas tegorocznej edycji.

19.10.2024, 12:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Terminal Zbożowy w Porcie Gdynia. Krajowa Grupa Spożywcza złożyła ofertę

Pośród oferentów, którzy są zainteresowani dzierżawą Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia i stanęli do nowego przetargu, znalazła się Krajowa Grupa Spożywcza. Politycy od dawna domagali się jej udziału w postępowaniu. Do konkursu stanęły także te same firmy, które składały oferty w poprzednim, odwołanym przetargu, choć w nieco zmienionych konfiguracjach.

04.07.2024, 23:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

A. Marchewka: Remontowa przez rok nie dostawała pieniędzy za budowę promu

Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka podał, że Gdańska Stocznia Remontowa, która buduje promy dla polskich armatorów, przez prawie rok nie otrzymywała za to pieniędzy.

17.06.2024, 16:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pomorskie. Polityczny apel w sprawie terminali agro

Radna sejmiku województwa pomorskiego Natalia Nitek-Płażyńska apeluje do marszałka województwa pomorskiego o zajęcie stanowiska w sprawie terminali agro w portach w Gdańsku i Gdyni.

21.05.2024, 14:01
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować

W najbliższym czasie przetargi ws. agroportów w Gdańsku i Gdyni zostaną uczciwie rozpisane jeszcze raz. Agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować - zapewnił w poniedziałek w Studiu PAP wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Michał Kołodziejczak.

20.05.2024, 13:49
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

MRiRW: tranzyt zboża przez Polskę w okresie od stycznia do maja br. zmniejszył się o połowę

W przyszłym tygodniu odbędą się spotkania grup roboczych w sprawie suszy i hodowli zwierząt - poinformował w piątek resort rolnictwa. Minister rolnictwa Czesław Siekierski zapowiedział, że resort postara się jak najszybciej wdrożyć wypracowane rozwiązania.

17.05.2024, 20:28
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polskie rolnictwo potrzebuje agroportów

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

29.04.2024, 10:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego

Załadowanie zboża na statek trwa dziś w Polsce dwukrotnie wolniej niż w Niemczech, a rozładowanie przewożącego je pociągu: nawet czterokrotnie. Dlatego infrastruktura transportowa, w szczególności kolejowo-portowa, wymaga natychmiastowej rozbudowy i modernizacji, aby potencjał polskich eksporterów rolnych mógł być w pełni wykorzystywany - to główna konkluzja debaty eksperckiej dot. bezpieczeństwa żywnościowego zorganizowanej podczas Kongresu Odporność 2024.

15.03.2024, 15:21
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.