W czasie rejsu GospodarkaMorska.pl można było się przekonać, że touroperatorzy do Sztokholmu kierują z chęcią statki pasażerskie. Zarząd portu w Sztokholmie ogłosił, że uruchomił dwa przyłącza zasilające z lądu dla statków pasażerskich. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem i ponad 100% niż w 2021 r. Od 2025 r. terminal pasażerski w Sztokholmie zapewnia turystom morskim odwiedziny przez cały rok.
Chiny rozszerzyły obowiązywanie nowych „specjalnych opłat portowych” także na statki wycieczkowe zawijające do chińskich portów. Branża obawia się, że posunięcie to może doprowadzić do masowych zmian tras i rezygnacji z planowanych wizyt w Chinach.
Na statku wycieczkowym Royal Caribbean Serenade of the Seas, który płynie z San Diego do Miami, potwierdzono przypadki zachorowań na norowirusa. Według danych amerykańskiego Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) wirusem zaraziło się łącznie 72 osoby – 71 pasażerów oraz jeden członek załogi.
Fincantieri i TUI Cruises (spółka joint venture TUI AG i Royal Caribbean Cruises) podpisały 29 września umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch nowych statków wycieczkowych. Zamówienie to zastępuje podpisany w marcu 2025 roku protokół ustaleń z TUI AG w sprawie budowy dwóch statków wycieczkowych dla marki Marella Cruises.
Fińska stocznia z siedzibą w Turku, należąca do Grupy Meyer, podpisała umowę z Royal Caribbean umowę, która zabezpiecza temu przewoźnikowi pasażerskiemu plan budowy i dostarczenia kolejnych statków do 2036 roku. To długoterminowe porozumienie potwierdza również zamówienie na kolejne, megawycieczkowce klasy Icon, w tym zakontraktowany statek o roboczej nazwie Icon 5, a także opcje na Icon 6 i Icon 7. Wszystkie będą należały do serii największych tego rodzaju jednostek pasażerskich.
Trwający aktualnie rejs wielkiego statku wycieczkowego, Icon of the Seas, zapisze się w pamięci jego uczestników, acz nie tak, jak pewnie to sobie wymarzyli. Z dotąd niewyjaśnionych członek załogi dźgnął kilkukrotnie nożem współzałogantkę, po czym wyskoczył za burtę. Mimo podjęcia akcji ratunkowej nie udało się go uratować.
Budowany m.in. z udziałem gdańskiej stoczni Marine Projects wycieczkowiec Star of he Seas rozpoczyna ostatnie przygotowania przed swoim pierwszym, komercyjnym rejsem po Morzu Karaibskim i Zatoce Meksykańskiej, który odbędzie się w sierpniu tego roku. Został oficjalnie przekazany zamawiającemu.
Navantia i Royal Caribbean podpisały strategiczną umowę ramową, której celem jest umocnienie wieloletniego partnerstwa między obiema firmami. W ten sposób chcą też sobie przygotować grunt pod przyszłe projekty modernizacyjne i rewitalizacyjne, dotyczące eksploatacji dużych statków wycieczkowych przez drugi z tych podmiotów, giganta żeglugi pasażerskiej.
Szczecińska stocznia JPP Marine wypływa na coraz szersze wody. W ciągu kilku lat pozyskała nowych klientów i zaliczyła kilka dużych realizacji.
Pochodzący z Kuby przedsiębiorca Mario Salcedo po ponad 25 latach zrezygnował z podróży morskich luksusowymi wycieczkowcami. Legitymujacy się amerykańskim paszportem 74-latek odbył ponad tysiąc rejsów - poinformował brazylijski dziennik “Correio Braziliense”.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO