Budowany m.in. z udziałem gdańskiej stoczni Marine Projects wycieczkowiec Star of he Seas rozpoczyna ostatnie przygotowania przed swoim pierwszym, komercyjnym rejsem po Morzu Karaibskim i Zatoce Meksykańskiej, który odbędzie się w sierpniu tego roku. Został oficjalnie przekazany zamawiającemu.
Z okazji rozpoczęcia ostatnich przygotowań przed pierwszym, komercyjnym rejsem, 10 lipca odbyło się wydarzenie z udziałem przedstawicieli firmy, wykonawców budowy oraz liczącej 1250 członków załogi. Wydarzenie, co istotne, odbyło się na pokładzie statku.
Prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group Jason Liberty oraz prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Michael Bayley, wraz z dyrektorem generalnym Meyer Turku Casimirem Lindholmem, byli gospodarzami wydarzenia. Celem było zwieńczenie i uhonorowanie pracy tysięcy osób, które pracowały nad tym statkiem w stoczni oraz w ramach łańcucha dostaw. Cały proces, od cięcia blach, przez położenie stępki, zwodowanie i kolejne próby morskie, trwał dwa lata.
Co należy zauważyć, wiele pracy wykonywali także podwykonawcy. Wśród nich była gdańska stocznia Marine Projects, która zbudowała blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton. Zbudowany w ciągu 30 tygodni został następnie dostarczony głównemu wykonawcy na pokładzie statku Meri.
Czytaj więcej: Blok rufowy dla drugiego Icona rusza z Gdańska do Finlandii
– Dostarczenie Star of the Seas to kolejny śmiały krok naprzód w drodze Royal Caribbean Group do przedefiniowania przyszłości wakacji. Star i Icon Class to symbol tego, co jest możliwe, gdy innowacja, wyobraźnia i nasze nieustanne dążenie do dostarczania wyjątkowych wrażeń łączą się, tworząc niezapomniane wspomnienia dla milionów rodzin i wczasowiczów. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie z naszymi cenionymi partnerami z Meyer Turku stworzyć to wakacyjne doświadczenie nowej generacji – powiedział Jason Liberty, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group.
– Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy powitać Star of the Seas w rodzinie Royal Caribbean, ponieważ wciąż rewolucjonizujemy sposób, w jaki rodziny i poszukiwacze przygód spędzają wakacje. To prawdziwa praca zespołowa, w której tak wielu utalentowanych ludzi łączy siły, aby nowe wakacje w klasie Icon stały się rzeczywistością i z radością ogłaszamy to niesamowite osiągnięcie podczas gwiazdorskiej imprezy w sierpniu tego roku – powiedział Michael Bayley, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean.
Ceremonia przekazania nowego statku oznaczała przekazanie własności między Royal Caribbean a fińską stocznią Meyer Turku i było uhonorowaniem osiągnięć inżynieryjnych dokonanych podczas budowy, takich jak instalacja szklano-stalowej konstrukcji AquaDome, stworzenie sześciu rekordowych zjeżdżalni wodnych i wielu innych elementów wyposażenia. Wkrótce Star f the Seas wyruszy z Turku do Kadyksu w Hiszpanii, gdzie Royal Caribbean dokończy prace wykończeniowe, zanim wycieczkowiec wyruszy w siedmiodniowe rejsy po wschodnich i zachodnich Karaibach.
W zamierzeniu wycieczkowiec ma zapewnić nowe atrakcje dla pasażerów, w tym zwiększając ofertę gastronomiczną i rozrywkową. Cały statek podzielono na dzielnice, różniące się tematycznie oraz pod względem atrakcji. Są to:
Thrill Island – Miłośnicy adrenaliny znajdą mnóstwo emocji w Category 6, największym parku wodnym na morzu z sześcioma rekordowo wysokimi zjeżdżalniami, w tym z rodzinną tratwą, zjeżdżalnią wodną i pojedynkami na matach; Crown’s Edge, połączenie kładki nad oceanem i ekscytującej przejażdżki 47 metrów nad oceanem; oraz uwielbiane przez fanów atrakcje, takie jak symulator surfingu FlowRider i ścianka wspinaczkowa.
Chill Island – Ten trzypoziomowy segment to miejsce dla urlopowiczów, którzy chcą się zrelaksować się przy czterech basenach, w tym w Royal Bay, największym basenie na morzu. Urlopowicze mogą cieszyć się muzyką na żywo i DJ-ami podczas imprez przy basenie, a także popijać tropikalne drinki z baru Swim & Tonic lub The Lime & Coconut, zaledwie kilka kroków od hotelu. Surfside – Zaprojektowany z myślą o młodych rodzinach to miejsce, w którym można spędzić cały dzień i wspólnie się bawić. Dzieci i młodzież mają więcej możliwości na pluskanie się w Splashaway Bay i Baby Bay, a dorośli mogą zrelaksować się w pobliskim Water’s Edge. Gdy nadejdzie pora na przekąskę, Surfside Eatery i Pier 7 oferują menu dla osób w każdym wieku.
AquaDome – dzielnica z panoramicznym widokiem na ocean, ta spokojna oaza w ciągu dnia i tętniący życiem punkt nocą oferuje pokazy w AquaTheater z udziałem skoków do wody, akrobatów, robotów i wielu innych atrakcji. AquaDome to także miejsce z wieloma lokalami gastronomicznymi, w tym halą gastronomiczną AquaDome Market, barem Rye & Bean, Hooked Seafood i barem The Overlook,.
The Hideaway – Ukryty na wysokości 41 metrów nad oceanem, ten przeznaczony wyłącznie dla dorosłych obiekt oferuje podwieszany basen bez krawędzi – pierwszy tego typu, który po raz pierwszy pojawił się na Istatku tej serii. Do tego dochodzi klub z muzyką, bar, taras z jacuzzi i rozległe widoki na ocean.
Ulubione atrakcje odświeżone dla klasy Icon, mają na celu dopełniać wrażenia wczasowiczów. Zalicza się do tego Royal Promenade z widokiem na ocean od podłogi do sufitu i Pearl, największą na świecie rzeźbą sztuki kinetycznej; Central Park na świeżym powietrzu z ponad 30 500 prawdziwymi roślinami; Nowy, inspirowany Chicago lat 30. Lincoln Park Supper Club; wygodne okienka odbioru sushi, szampana, wina musującego i innych napojów. Dodatkowo, urlopowicze mają więcej możliwości pobytu na czterech pokładach w Suite Neighborhood oraz udogodnienia w Grove Suite Sun Deck i dwupoziomowej Coastal Kitchen.
Star of the Seas zalicza się do serii trzech nowych wycieczkowców o tonażu 250 800 GT, długości 365 metrów i wystarczającej ilości miejsca dla maksymalnie 5610 pasażerów, na przeszło 20 pokładach. Będzie również trzecim statkiem napędzanym skroplonym gazem ziemnym (LNG) i będzie oferował sprawdzony zestaw wiodących w branży programów ochrony środowiska. Dzięki rozwiązaniom obejmującym systemy odzysku ciepła odpadowego i podłączenie do zasilania lądowego, wycieczkowiec ma przyspieszyć realizację przez Royal Caribbean Group dążenia do wprowadzenia statku wycieczkowego o zerowej emisji netto do 2035 roku. Marka turystyczna planuje również dostarczyć czwarty statek napędzany LNG – Legend of the Seas, trzeci statek klasy Icon, którego premiera jest planowana na 2026 rok.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?