W piątek 25 lipca w samo południe tereny dawnej Stoczni Gdańskiej przy których mieści się dzisiaj stocznia Karstensen Shipyard Poland przyciągnęły setki mieszkańców i turystów. Wszystko za sprawą otwartego dla publiczności wodowania nowoczesnego statku rybackiego o nazwie Pathway. To czwarte z ośmiu wodowań jednostek w tym roku.
Analizy ekonomiczne i zalecenia Finanspolitikkutvalget są szczególnie niekorzystne dla morskiej energetyki wiatrowej. Ekonomiści norweskiej Komisji Polityki Fiskalnej uznali, że budowa morskich farm wiatrowych to topienie pieniędzy podatników. Norwegia boryka się z wysokimi i niestabilnymi cenami prądu co pogarsza konkurencyjność gospodarki i wywołuje niezadowolenie konsumentów. Wysokie są dotacje do cen prądu dla gospodarstw domowych. Znalazło to odzwierciedlenie w szybkich i zdecydowanych decyzjach.
W Gdańsku odbyło się kolejne wodowanie w Karstensen Shipyard Poland. W zimowej aurze 15 lutego br. zwodowano kadłub statku rybackiego, przeznaczonego dla norweskiego armatora. To dziesiąta jednostka zwodowana po przeniesieniu się stoczni z Gdyni do Gdańska.
W znajdującej się w Gdańsku stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się wodowanie trawlera Rogne, mającego numer budowy 422. Częściowo wyposażony kadłub zjechał z pochylni na wodę, rozpoczynając kolejny etap prac stoczniowych.
Centrum Ratownictwa Północnej Norwegii poinformowało, że rybak, który we wtorek wypadł za burtę statku na Morzu Barentsa, został uznany za zmarłego.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO