W pierwszej połowie 2025 r. przychody Grupy COSCO z działalności związanej z transportem kontenerowym przekroczyły 104,8 mld RMB. W porównaniu do I półrocza 2024 r. osiągnięto wzrost o 7,49%, z czego COSCO SHIPPING Lines wygenerowało przychody w wysokości przekraczającej 73 mld RMB z działalności związanej z transportem kontenerowym – informuje COSCO Holdings w informacji opublikowanej w sierpniu br.
10–12 września 2025 r., Bombay Exhibition Centre, Mumbaj. Zakończone w ubiegłym tygodniu targi INMEX SMM India 2025 – największa impreza branży morskiej w Azji Południowej – zgromadziły setki wystawców i ekspertów z całego świata. Dyskutowano o nowych technologiach dla stoczni i portów, cyfryzacji procesów oraz zielonej transformacji żeglugi. Po raz pierwszy na targach w Mumbaju polskie firmy wystąpiły wspólnie pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
W terminalu masowym HES Gdynia zakończył się drugi etap inwestycji realizowanej przy Nabrzeżu Śląskim w Porcie Gdynia. W ubiegłym tygodniu terminal uzyskał od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego pozwolenie na użytkowanie trzech nowych silosów stalowych (S1, S2, S3) zlokalizowanych przy ul. Węglowej 7, Nabrzeże Śląskie.
Firma Anemoi Marine Technologies zdobyła dofinansowanie w szóstej rundzie konkursu Clean Maritime Demonstration Competition. Projekt o wartości 1,2 miliona funtów posłuży opracowaniue składanego systemu żagli nowej generacji, dostosowanego do masowców Kamsarmax i Panamax, a także udoskonalenia aerodynamiczne, których celem jest zwiększenie oszczędności paliwa podczas rejsów.
Chiny dostarczyły pierwszy na świecie 80 000-tonowy inteligentny statek do akwakultury głębinowej w Qinhuangdao, w prowincji Hebei w północnych Chinach, co stanowi znaczący przełom w możliwościach kraju w zakresie inteligentnej i wielkoskalowej akwakultury głębinowej.
HES Gdynia Bulk Terminal, należący do międzynarodowej grupy HES International, dynamicznie umacnia swoją pozycję jako jeden z kluczowych operatorów przeładunkowych ładunków masowych w regionie Morza Bałtyckiego. Działając w strukturze portu Gdynia, terminal obsługuje rocznie od 4 do 6 mln ton towarów sypkich i płynnych – od produktów rolnych, tj. zboża i pasz, przez koks, węgiel koksujący, kruszywa, biomasę, po produkty płynne chemiczne i paliwa – stanowiąc ważny element łańcucha dostaw o znaczeniu nie tylko krajowym, ale również
W Porcie Gdynia zakończono pierwszy kluczowy etap jednej z najważniejszych inwestycji ostatnich lat – rozbudowę magazynów zbożowych realizowaną przez firmę HES Gdynia. Pierwszy zakończony etap budowy obejmuje Magazyn wysokiego składowania nr 32 a druga faza budowy dotyczy trzech silosów i zostanie zakończona w najbliższym czasie. Łączna powierzchnia składowa pozwala na przechowywanie około 85 tysięcy ton zbóż.
Choć majówka to dla wielu osób czas odpoczynku, spędzanego często w gronie najbliższych, w wielu profesjach pracy nie brakuje. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował, że kolejny, duży statek przybył do świnoujskiego portu, wpisując się w wizyty coraz większych jednostek, wpływając też na wzrost przeładunków.
Do gdańskiego terminala T3 wpłynął 22 kwietnia kontenerowiec MSC Maura. Statek ten jest pierwszym, który przybył do Baltic Hub w ramach serwisu oceanicznego Albatros (Albatros Service), który łączy porty w Azji i Europie. Ma to dowodzić na zainteresowanie czołowych przewoźników morskich transportem kontenerowym do polskich portów.
W gdańskim terminalu Baltic Hub pojawił się kontenerowiec MSC Rose. Jest on pierwszym statkiem, który zawinął do polskiego portu w ramach Britannia Service. W dodatku ma to wskazywać na rosnące możliwości przeładunkowe nowego nabrzeża T3, który oficjalne rozpocznie działalność w tym roku, ale już teraz mają miejsce pierwsze, testowe zawinięcia.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO