Mimo sankcji, miliony baryłek ropy naftowej jest nielegalnie transportowane nowymi szlakami morskimi. Tysiące ton ropy naftowej jest przeładowywane między zbiornikowcami. Operatorzy nie mają problemów z załadunkiem i przeładunkiem ropy naftowej, a potem jej sprzedażą jako „legalnym” ładunkiem. Statki zmieniają bandery, właścicieli, nazwy, przemieszczają się pod fałszywymi banderami, często płyną z wyłączonym systemem AIS.
Indie i Filipiny po raz pierwszy przeprowadziły wspólne ćwiczenia morskie na Morzu Południowochińskim - przekazała we wtorek agencja AP. Według filipińskich sił zbrojnych Chiny, które roszczą sobie prawo do niemal całego tego akwenu, skierowały swoje jednostki do obserwacji manewrów.
Od 13 lipca trwają największe ćwiczenia wojskowe Australii, pk. "Talisman Sabre 2025". Jest to 11. edycja tego przedsięwzięcia, a tegoroczna ma być największą pod względem rozmachu i zaangażowania sił zbrojnych. Bierze w nich udział 35 tys. żołnierzy - obok Australii swoje kontyngenty wystawiło 18 państw partnerskich.
W największych ćwiczeniach wojskowych w historii Australii bierze udział ponad 35 tys. żołnierzy z 19 krajów. Australijskie władze spodziewają się, że manewry przyciągną uwagę chińskich okrętów rozpoznawczych — podała w poniedziałek agencja AP.
Chińska armia zajęła sporną rafę Sandy Cay, która wchodzi w skład archipelagu Spratly na Morzu Południowochińskim i znajduje się zaledwie "kilka kilometrów" od ważnej placówki wojskowej Filipin, Wyspy Titu - donosi dziennik "Financial Times", powołując się na chińskie media.
Rzecznik chińskiego MSZ Guo Jiakun oskarżył w czwartek australijskie siły powietrzne o "naruszenie suwerenności" Chin, podkreślając, że użycie flar przez chińskie wojsko było uzasadnione. Władze Australii, składając oficjalne zażalenie, określiły te działania jako "niebezpieczne i nieprofesjonalne".
Władze Malezji poinformowały w sobotę, że zawróciły na morze dwie łodzie przewożące około 300 uchodźców, prawdopodobnie z muzułmańskiej mniejszości Rohingja zamieszkującej Birmę, którzy nielegalnie przybyli do kraju.
Pod koniec grudnia 2024 roku Ministerstwo Obrony Indii poinformowało o podpisaniu dwóch kontrakty o wartości 335 mln dolarów na modernizację okrętów podwodnych typu Kalvari, opartych na serii Scorpène francuskiego koncernu Naval Group.
Firma z siedzibą w Singapurze zakończyła transakcję nabycia mniejszościowego pakietu udziałów w New Priok Container Terminal One (NPCT1) znajdującego się w porcie Dżakarcie w Indonezji.
Chińskie służby podały, że wykryły szpiegowskie urządzenia rozlokowane na powierzchni oceanu, ale także w jego głębinach. Mają to być m.in. podwodne „latarnie morskie”, nakierowujące na odpowiednią trasę okręty podwodne.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli