Polskie porty morskie zakończyły pierwsze półrocze 2025 roku z wynikiem 68,46 mln ton przeładunków, to wzrost o 1,05 proc. r/r - wynika z raportu opracowanego przez firmę doradczą Actia Forum. Liderem pozostał Port Gdańsk, który obsłużył 38,25 mln ton ładunków.
Opublikowany przez Actia Forum nowy raport w ramach cyklu Port Monitor przedstawia wyniki działalności polskich portów morskich w pierwszej połowie 2025 roku. Wyniki pokazują, że suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton).
Do gdańskiego terminala T3 wpłynął 22 kwietnia kontenerowiec MSC Maura. Statek ten jest pierwszym, który przybył do Baltic Hub w ramach serwisu oceanicznego Albatros (Albatros Service), który łączy porty w Azji i Europie. Ma to dowodzić na zainteresowanie czołowych przewoźników morskich transportem kontenerowym do polskich portów.
O strategicznej roli nowych serwisów Britannia i Albatros, przejęciu pełnej kontroli operacyjnej nad połączeniami East/West oraz o tym, dlaczego Gdynia i Gdańsk stają się coraz ważniejszymi punktami na globalnej mapie handlu – opowiada Marta Włoczewska, Import Trade Director w MSC Poland.
W środę 9 kwietnia, do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Porcie Gdynia zawinął statek MSC Rose, będący pierwszym, który tam przybył w ramach nowego serwisu MSC o nazwie Britannia. Kontenerowiec pozostanie przy nabrzeżu do 12 kwietnia.
W gdańskim terminalu Baltic Hub pojawił się kontenerowiec MSC Rose. Jest on pierwszym statkiem, który zawinął do polskiego portu w ramach Britannia Service. W dodatku ma to wskazywać na rosnące możliwości przeładunkowe nowego nabrzeża T3, który oficjalne rozpocznie działalność w tym roku, ale już teraz mają miejsce pierwsze, testowe zawinięcia.
Przełom marca i kwietnia wiąże się z pojawieniem się w gdańskim terminalu kontenerowców działających w ramach nowych, regularnych serwisów żeglugowych, obsługiwanych przez światowych liderów branży żeglugowej. Choć wcześniej działalność zakończyła linia AE10 należąca do Maersk, w jej miejsce wchodzą kolejne, jako że rynek „nie znosi próżni”.
Baltic Hub, największy i najszybciej rozwijający się terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim ogłasza uruchomienie nowych serwisów żeglugowych, które już wkrótce rozpoczną regularne zawinięcia do terminala w Gdańsku. Począwszy od końca marca port będzie przyjmował dwa cotygodniowe serwisy armatora Maersk w ramach nowo utworzonego sojuszu Gemini Cooperation. Z kolei od początku kwietnia Baltic Hub rozpocznie obsługę dwóch cotygodniowych serwisów Mediterranean Shipping Company (MSC). Nowe trasy żeglugowe jeszcze bardziej wzmocnią ro
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju