W Porcie Gdańsk, przy nabrzeżu Dworzec Drzewny, spółka Port Gdański Eksploatacja obsłużyła statek AAL Hamburg, który dostarczył ponadgabarytowe elementy przeznaczone dla projektu energetycznego na południu kraju.
W Porcie Gdańskim Eksploatacji nie ustają przeładunki. W piątek przy Nabrzeżu Dworzec Drzewny rozpoczął się rozładunek 33 tys. ton węgla zamówionego przez firmę Energo sp. z o.o. z Bielska Podlaskiego.
Prezes Portu Gdańsk Krzysztof Kaczmarek podpisał dwie umowy z PORR S.A. na modernizację Nabrzeży - Rudowego i Bytomskiego. Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m. Inwestycja jest częścią większego projektu, który został dofinansowany z instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2). Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Portu Gdańsk, wzmocnienia potencjału przeładunkowego oraz zwiększenia przepustowości.
Moce przeładunkowe spółki Port Gdański Eksploatacja zwiększyły się. W Gdańsku wyładowane zostały właśnie dwa nowe żurawie, które zwiększą ratę przeładunkową PGE.
Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS.
W godzinach popołudniowych 18 października br. na ląd w Porcie Gdańsk zjechał dźwig Liebherr LHM 550. Jest już trzecim, jaki zakupiła firma w związku z rozwojem swojej działalności w zakresie zwiększenia przeładunków towarów masowych.
Dzisiaj do Portu Gdańskiego Eksploatacja dotarł nowy, trzeci już żuraw samojezdny Liebherr LHM 550. Podobna dostawa miała miejsce w czerwcu br., gdy do portu dostarczono drugi z trzech zamówionych wielofunkcyjnych żurawi. Port zapowiada, że to nie ostatni w tym roku nowoczesny nabytek spółki.
Agresja Rosji na Ukrainę przewróciła do góry nogami łańcuchy dostaw w całej Europie. Przed dużymi wyzwaniami stają w związku z tym polskie porty morskie. Najpierw, jeszcze w zeszłym roku, musiały się szybko przygotować na przyjęcie o wiele większych niż wcześniej wolumenów węgla. Następnie w górę poszybowały przeładunki zbóż. Port Gdańsk i współpracujące z nim firmy, już teraz przygotowują się do kolejnej kampanii zbożowej.
Port Gdański Eksploatacja wzbogacił się o nowy wielofunkcyjny żuraw. Drugi z trzech zamówionych dźwigów Liebherr LHM 550 przypłynął wczoraj z fabryki w Rostocku, a dziś zjechał z pokładu statku na nabrzeże w Gdańsku.
Aby ograniczyć ilość wykonywanych czynności przeładunkowych spółka Port Gdański Eksploatacja zakupiła nowe urządzenia przeładunkowe, znacznie wydajniejsze od tych, które pracowały wcześniej. Część z nich już pracuje na nabrzeżach, razem z kurtynami wodnymi oraz armatkami generującymi mgłę i zmniejszającymi zapylenie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem