Wciąż trwają intensywne prace na byłym okręcie podwodnym polskiej Marynarki Wojennej, ex-ORP Sokół. Specjaliści przygotowują jednostkę do nowej roli jako atrakcji muzealnej, która ma zostać latem udostępniona turystom do zwiedzania. Muzeum opublikowało kolejne zdjęcia, na których widać wnętrze eksponatu.
Wystartowała pierwsza edycja projektu „ABC morskiej edukacji w Akademii Marynarki Wojennej”. Projekt kierowany jest do uczniów ostatnich roczników szkół ponadpodstawowych. Realizowane zajęcia mają na celu upowszechnianie tradycji społeczności akademickiej, w tym tradycji morskich i patriotycznych, które są nierozerwalnym elementem, a także wiążą się ze specyfiką działalności i funkcjonowaniem samej uczelni.
Od czasu położenia stępki pod przyszły ORP Wicher minęły niemal trzy tygodnie. Stale trwa budowa nowoczesnej, wielozadaniowej fregaty dla polskiej Marynarki Wojennej. Choć teraz kolejne etapy budowy cieszą oko i wywołują entuzjazm wśród miłośników tematyki okrętowej i ogólnie militarnej, nie zawsze tak było. Przypomnijmy, jakie zarzuty się pojawiały oraz jak je kontrargumentowano.
Ogłoszone w ubiegłym roku prace w związku z pozyskaniem okrętu podwodnego w ramach programu „Orka” wywołują zarówno kontrowersje, jak i obawy. Aktualnie trwają wstępne konsultacje rynkowe, a są też nadzieje, że jeszcze w tym roku zostanie otwarty przetarg. W związku z potrzebą utrzymania zdolności podwodnych w prasie i mediach społecznościowych pojawiły się pomysły, by Polska otrzymała okręty w ramach... zadośćuczynienia za II wojnę światową od Niemiec.
Choć były okręt podwodny typu Kobben znajduje się już w niecce ekspozycyjnej obok gdyńskiego muzeum, wciąż trwają prace związane z przygotowaniem go do roli wyjątkowej atrakcji turystycznej. Specjaliści zajmują się m.in. pracami wewnątrz jednostki, aby już w tym roku mogła przyjąć na swój pokład pierwszych turystów.
Stoczniowy gigant z Korei Południowej, Hanwha Ocean zorganizował konferencję prasową, w trakcie której przedstawił polskim dziennikarzom propozycję dla polskiej Marynarki Wojennej. Była to także demonstracja aspiracji w zakresie współpracy z Polską w sektorze morskim. Zorganizowane w tym celu spotkanie było także okazją do zapoznania się z potencjałem stoczniowym firmy, wymianą doświadczeń oraz ofertą dla polskich władz.
Na terenie Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni odbyła się konferencja prasowa w związku z umieszczeniem w niecce ekspozycyjnej byłego ORP Sokół, który 17 listopada wyruszył w swój "ostatni rejs" z terenu PGZ Stocznia Wojenna S.A. Przez ponad tydzień trwał jego transport, realizowany zarówno drogą morską, jak i lądową, będąc największą tego rodzaju przedsięwzięciem w historii miasta.
Około godz. 11.00 rozpoczął się długo oczekiwany, największy tego rodzaju przejazd w dotychczasowej historii Gdyni. Nieopodal Nabrzeża Pomorskiego, po wczorajszym załadowaniu, były okręt podwodny polskiej Marynarki Wojennej znalazł się na kursie ku swojemu miejscu przeznaczenia, jakim jest niecka ekspozycyjna obok Muzeum Marynarki Wojennej.
Okręt podwodny ORP Sokół znajduje się na pontonie i jest zacumowany przy nabrzeżu Pomorskim. W poniedziałek będą prowadzone drobne prace przygotowawcze – powiedział PAP z-ca dyrektora Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni Aleksander Gosk.
Realizowany w listopadzie transport ex-ORP Sokół, byłego okrętu podwodnego polskiej Marynarki Wojennej typu Kobben, jest ukoronowaniem kilku lat prac wielu podmiotów w związku z przeobrażeniem go w wyjątkowy eksponat muzealny. Wśród wielu firm, które zajmowały się tym przedsięwzięciem było m.in. biuro projektowe NAVA Engineering.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie