Na ten dzień wyczekiwano w stoczni hiszpańskiego koncernu Navantia, mieszczącej się w Cartagenie. 3 października, po południu, odbyła się ceremonia chrztu drugiego okrętu podwodnego serii S-80, Narciso Monturiol (S-82). Jednostka wejdzie w skład Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española). Wydarzenie o tyle interesujące, że podobne są proponowane Polsce w ramach programu „Orka”, w sprawie którego władze do końca roku mają podjąć decyzje, kto dostarczy siłom morskim okręty podwodne.
Damen Naval przyznał Alewijnse kontrakt na zarządzanie pełną integracją i instalacją wszystkich systemów elektrycznych na pokładzie nowej fregaty dla sił morskich Kolumbii, (Plataforma Estratégica de Superficie, PES).
Cztery wyspecjalizowane firmy ze znajomością rynku lokalnego i międzynarodowym know-how, połączyły siły, by skutecznie odpowiadać na wyzwania i potrzeby sektora offshore wind. Tymi firmami są Fathom Group, GuD Offshore Wind Polska, Industria i MEWO S.A. Dzięki różnym specjalizacjom spółki te oferują nie tylko szeroką wiedzę, technologię i doświadczenie, ale także zrozumienie złożoności i skali projektów offshore.
Navantia świętuje kamienie milowe. Kładzie stępkę pod hiszpańską fregatę i rozpoczyna budowę kolejnej Hiszpańska stocznia z siedzibą w Ferrol połączyła jednego dnia dwa kluczowe momenty związane z budową okrętów. Odbyły się ceremonie związane z dwiema fregatami najnowszej serii F110, znanymi też jako typ Bonifaz. Pod Roger de Lauria (F112) nastąpiło położenie stępki, natomiast swój start miały prace nad Menéndez de Avilés (F113). Obie jednostki w przyszłości mają wchodzić w skład trzonu Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (
Od rozpoczęcia prac na placu budowy fabryki Windar Renovables na Ostrowie Grabowskim w Porcie Szczecin widać już znaczący postęp. Trwają roboty palowe, a równocześnie zbliża się zakończenie prac wykonawczych platformy roboczej na całym terenie. Inżynierem kontraktu jest polska firma Industria.
Saab podpisał kontrakt z Damen Naval na dostawę wyposażenia z myślą o nowym okręcie dla Marynarki Wojennej Kolumbii (Armada Nacional de la República de Colombia). Budowa fregaty to element przedsięwzięcia mającego na celu zarówno wzmocnienie sił morskich państwa, jak i jego przemysłu okrętowego.
Industria podkreśliła swój udział w budowie fabryki wież wiatrowych tworzonej przez Windar Renovables i opublikowała wizualizację projektu.
Damen Naval poinformował 20 grudnia, że podpisał umowę z firmą Neversbu w zakresie inżynierii platformowej dla fregaty przeznaczonej dla marynarki wojennej Kolumbii. Okręt oparty na platformie SIGMA 10515, określany jako Plataforma Estratégica de Superficie (PES) ma stanowić jakościowy skok morskiego rodzaju sił zbrojnych tego państwa.
Damen Naval podpisał kontrakt z towarzystwem klasyfikacyjnym Lloyd's Register na fregatę Plataforma Estratégica de Superficie (PES) dla Kolumbii. Kolumbijska stocznia COTECMAR (Corporación de Ciencia y Tecnología para el Desarrollo de la Industria Naval, Marítima y Fluvial) zbuduje fregatę w swojej stoczni w Kolumbii.
Agencja Rozwoju Przemysłu poinformowała o wynikach audytu działań poprzedniego zarządu. Zidentyfikowano naruszenia na łączna kwotę 415 mln zł. Złożone zostało zawiadomienie do prokuratury.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły