• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wielkie koreańskie stocznie połączą się

Największy światowy stoczniowiec pod względem wartości zamówień, HD Hyundai Heavy Industries, ogłosił plan fuzji ze stocznią HD Hyundai Mipo – podał w czwartek dziennik „Chosun Daily”. Celem jest rozszerzenie oferty w zakresie sektora obronnego i udział w amerykańsko-koreańskim partnerstwie stoczniowym.

28.08.2025, 10:32
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Japonia podwoi potencjał stoczni do 2030 r. Przykład dla Polski

Japonia planuje zwiększenie produkcji statków w ciągu najbliższych 5 lat. Rząd podejmuje najbardziej ambitny program rewitalizacji przemysłu okrętowego. Plan aktywizacji opiera się na utworzeniu państwowej stoczni i połączeniu dwóch największych prywatnych graczy. Czy Polski rząd może wziąć wzór z Japonii i powtórzyć tą strategię?

07.07.2025, 09:04
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ocean Network Express powiększa flotę kontenerowców napędzanych metanolem. Dołącza do niej ONE Singapore

W japońskiej stoczni Hiroshima Shipbuilding odbyła się 17 czerwca wyjątkowa uroczystość chrztu nowego statku w barwach Ocean Network Express. Wynikało to z faktu, że w skład floty wszedł statek nazwany na cześć nie tylko portu, do którego zawijają kontenerowce przewoźnika, ale też głównej siedziby firmy.

17.06.2025, 11:52
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Yang Ming ogłasza zakup trzech kontenerowców dwupaliwowych na metanol

Tajwańska firma zajmująca się transportem kontenerowym Yang Ming Marine Transport Corporation ogłosiła zakup trzech kontenerowców o pojemności 8000 TEU przystosowanych do podwójnego zasilania metanolem od Shoei Kisen Kaisha, Ltd. Statki budowane przez Imabari Shipbuilding mają zostać dostarczone między 2028 a 2029 rokiem.

01.04.2025, 10:22
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Nowy silnik napędzany amoniakiem coraz bliżej wejścia na rynek transportu morskiego

Firma MITSUI E&S ogłosiła rozpoczęcie fazy testowej pierwszego na świecie dwusuwowego, dwupaliwowego silnika napędzanego amoniakiem. W zamierzeniu ma stać się on ofertą dla branży morskiej w zakresie rozwoju innowacyjnych napędów dla statków, sprzyjając ograniczaniu emisji CO2.

17.02.2025, 10:43
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Evergreen zamawia 6 statków napędzanych metanolem

Mająca swoją siedzibę na Tajwanie firma żeglugowa Evergreen Marine, będąca jednym z gigantów branży, zamówiła w chińskiej stoczni sześć nowych kontenerowców o podwójnym napędzie. Zasilane ekologicznym metanolem jednostki mają wpisywać się w politykę firmy, która dąży do bycia w czołówce przedsiębiorstw zaangażowanych w dekarbonizację branży morskiej i promującej innowacyjne rozwiązania w transporcie.

11.06.2024, 20:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mitsui & Co., Ltd. i Mitsubishi Corporation współpracują przy projekcie statku do transportu skroplonego CO2

Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku. Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym.

28.12.2023, 14:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Evergreen inwestuje 5 mld dolarów w statki napędzane metanolem

Tajwański gigant branży morskiej dołącza do wyścigu o pozycję lidera dekarbonizacji żeglugi. Firma poinformowała o swoich planach zakupowych, w ramach których inwestuje w statki napędzane zielonymi paliwami. W tym przypadku stawia na wykorzystanie metanolu.

12.07.2023, 12:37
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Zamieszanie w tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 21-24/2022)

Sporo aktywności w inwestycjach tonażowych obserwuje się przede wszystkim w segmencie kontenerowym. W pozostałych segmentach żeglugi takich jak: statki wielozadaniowe, ro-ro, czy też wycieczkowce panuje raczej stagnacja. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego – spadki. W Indiach – jednym z głównych centrów złomowania jednostek pływających osiągnięcie poziomu stawki 600 USD za tonę statku pustego jest już niemal niemożliwe. Jednakże spadki odnotowuje się również w innych kluczowych dla złomowań regionach – Indiach oraz Bangladeszu

23.06.2022, 23:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Z wizytą u Samuraja. Japoński przemysł stoczniowy w postpandemicznej rzeczywistości

Japonia jest po Chinach i Korei trzecim producentem statków na świecie. Żegluga, budownictwo okrętowe i inżynieria stanowią rdzeń ściśle powiązanego japońskiego przemysłu morskiego. Mimo to w Japonii odnotowuje się spadek liczby nowych zamówień na budowę statków, zaś konkurencja i braki kadrowe stanowią główne bolączki japońskiego sektora morskiego.

07.03.2022, 20:15
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.