Tylko około 30% kosztów w projekcie budowy morskiej farmy wiatrowej związane jest z jednostką instalacyjną. Cała reszta opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu podwykonawców, w tym lokalnych, co jest szansą na rozwój local content – mówi Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
Do wyboru dostawcy okrętów podwodnych dla polskich sił morskich w ramach programu „Orka” coraz mniej czasu. Oficjalnie ma to nastąpić do końca grudnia tego roku, zgodnie z zapowiedziami resortu obrony. Wskazuje się tu na konkretne terminy, w tym połowę przyszłego miesiąca jak i końcówkę listopada, a dokładniej Święto Marynarki Wojennej. Żadne inne postępowanie na okręty nie budziło takich emocji, stąd co rusz pojawiają się też interpelacje poselskie, w tym sugerujące nieprawidłowości przy ocenie ofert i dokonaniu wyboru.
Francuski koncern Naval Group poinformował 14 listopada o podpisaniu umowy wykonawczej na czwartą fregatę serii FDI dla Marynarki Wojennej Grecji. W ten sposób zostało potwierdzone zamówienie ogłoszone we wrześniu, wpisujące się zarówno w plany modernizacji greckiej floty, jak i rosnący portfel zamówień wykonawcy.
Z Łukaszem Sikorskim, dyrektorem projektu Baltic East i prezesem Orlen Neptun VIII, rozmawiamy podczas konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies, organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej.
Podczas 14. edycji konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies, organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej, rozmawialiśmy z Maciejem Stryjeckim, wiceprezesem Zarządu w Projmors ASE Group. Dyskusja dotyczyła przede wszystkim roli administracji i regulacji w rozwoju polskiego offshoru oraz wyzwań, z jakimi mierzą się inwestorzy i doradcy na styku rynku, prawa i praktyki urzędniczej.
Lord Diplock w precedensie – „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285, zdefiniował cztery etapy realizacji umowy czarteru na podróż, a mianowicie. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się trzecim etapem umowy przewozu, określonym w skrócie jako „carring voyage”.
Stocznia Mitsubishi Shipbuilding, należąca do grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), 11 listopada przekazała duży prom samochodowy Keyaki. Zamawiającymi byli Shin Nihonkai Ferry Co., Ltd. oraz Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency (JRTT).
Jak poinformowały źródła branżowe, rosyjski port w Noworosyjsku wznowił w niedzielę załadunek ropy naftowej po dwudniowej przerwie spowodowanej ukraińskim atakiem rakietowym i dronowym.
Firma Echandia została wybrana do dostarczenia nowego systemu akumulatorów dla promu Ellen, obsługiwanego przez Ærøfærgerne w Danii, będącego też pierwszym na świecie tego rodzaju statkiem dalekosiężnym, wpisując się w dekarbonizację żeglugi. Planowane uruchomienie nowego systemu akumulatorów nastąpi w maju 2026 roku.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?