Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Tylko około 30% kosztów w projekcie budowy morskiej farmy wiatrowej związane jest z jednostką instalacyjną. Cała reszta opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu podwykonawców, w tym lokalnych, co jest szansą na rozwój local content – mówi Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
Sam fakt, że Ocean Winds jako pierwszy deweloper morskich farm wiatrowych podpisał kontrakt z polską firmą jako dostawcą Tier 1 świadczy o tym, że polski łańcuch dostaw jest już gotów do tego, żeby odgrywać większą rolę – mówi Kacper Kostrzewa, Dyrektor Zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
Z Łukaszem Sikorskim, dyrektorem projektu Baltic East i prezesem Orlen Neptun VIII, rozmawiamy podczas konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies, organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej.
Podczas 14. edycji konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies, organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej, rozmawialiśmy z Maciejem Stryjeckim, wiceprezesem Zarządu w Projmors ASE Group. Dyskusja dotyczyła przede wszystkim roli administracji i regulacji w rozwoju polskiego offshoru oraz wyzwań, z jakimi mierzą się inwestorzy i doradcy na styku rynku, prawa i praktyki urzędniczej.
Tegoroczną konferencję Offshore Wind Logistics & Supplies zamykała debata poświęcona polskiej flocie morskiej dla morskiej energetyki wiatrowej. Moderował ją Mateusz Kowalewski, wydawca serwisu GospodarkaMorska.pl.
Z prezesem HSE Energy Hubertem Wawrzyniakiem rozmawialiśmy podczas konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies o spojrzeniu na polski sektor morskiej energetyki wiatrowej z perspektywy bezpieczeństwa i jakości procesów, które są czynnikiem wpływającym nie tylko na szybkość, ale także trwałość i odpowiedzialność rozwoju branży.
W dniach 10-14 listopada siły sojusznicze państw sprawdzały się w zakresie zwalczania okrętów podwodnych na Morzu Bałtyckim. Celem było wzmocnienie gotowości, interoperacyjności i zdolności do reagowania na zagrożenia czające się pod wodą.
Podczas konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies, organizowanej przez Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej, Alicja Skonieczna, zastępca dyrektora Biura Wsparcia Inwestora w InvestGDA opowiedziała, jak spółka włącza się w rozwój sektora offshore wind i buduje pozycję Gdańska w branży morskiej energetyki wiatrowej.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO