W ramach ważnego kroku w kierunku dekarbonizacji żeglugi morskiej, firma Höegh Autoliners złożyła zamówienie na silniki Everllence B&W ME-LGIA spalające amoniak. W związku z tym, 4 silniki dwupaliwowe 7S60ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) zostaną dostarczone do jednej z azjatyckich stoczni w ramach budowy 4 jednostek transportowych typu Pure Car/Truck Carriers (PCTC) klasy „Aurora”. Są to statki o pojemności 9100 jednostek CEU (Car Equivalent Unit).
Norweska firma poinformowała o chrzcie czwartej jednostki klasy Aurora, która ma wyróżniać się szeregiem ekologicznych rozwiązań zapewniających ograniczenie emisji CO2 i pozostawanie tym samym przyjazną środowisku. Wydarzenie miało miejsce w Taicang Haitong Auto Terminal.
Dwie firmy podpisały 8 stycznia br. umowę w sprawie współpracy na rozwój transportu typu ro-ro w Australii i dostawy rozwiązania EcoTow, zapewniając tym samym niskoemisyjną usługę holowniczą. Wiąże się to również z obsługą przyjaznych środowisku statków przeznaczonych do transportu samochodów, podczas zawijania przez nie do portów.
W ramach swojego pierwszego rejsu nowy, zapewniający ograniczoną emisję statek Höegh Aurora przybył do Portu Hamburg. Firma podkreśla, że jest to dla niej „doniosłe wydarzenie”, tym bardziej że odbywa się dwa tygodnie po podpisaniu Deklaracji Hamburskiej w sprawie dekarbonizacji globalnej żeglugi.
Do floty armatora dołączył 16 października br. drugi z dwunastu planowanych statków PCTC klasy Aurora, powstających w China Merchants Heavy Industry (CMHI). Ochrzczony 11 września Höegh Borealis ma się wpisywać w politykę Höegh Autoliners w zakresie dekarbonizacji żeglugi dalekomorskiej, by do 2040 roku stać się operatorem o zerowej emisji CO2.
Drugi statek klasy Aurora firmy Höegh Autoliners, Höegh Borealis, został dostarczony podczas uroczystej ceremonii chrztu. Program budowy nowego statku ma być dowodem na skuteczność globalnej współpracy i świadectwem tego, co można osiągnąć, gdy najlepsze w swojej klasie firmy z całego świata spotykają się ponad branżami, granicami i kulturami.
Przewoźnik zajmujący się transportem samochodów Höegh Autoliners chwali się przejęciem od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry w Jiangsu pierwszego statku z nowej serii Höegh Aurora. Ma to być przełomowa jednostka typu PCTC, przeznaczona do transportu samochodów osobowych i ciężarowych.
Przedsiębiorstwo żeglugowe Höegh Autoliners czyni znaczne postępy w realizacji swoich ambicji uczynienia z planowanych jednostek klasy Aurora pierwszymi na świecie statkami PCTC (Pure Car, Truck Carrier) zasilanych amoniakiem. 5 marca otrzymało prawie 14 mln dolarów (146 mln NOK) z funduszy Enova w ramach wdrażania rozwiązań zapewniających im wykorzystanie alternatywnego i zrównoważonego paliwa w dwóch swoich zaplanowanych statkach.
Napastnik Manchesteru City i reprezentacji Norwegii Erling Haaland rozpoczął inwestowanie na giełdzie w Oslo kupując za 1,5 miliona euro akcje znanego armatora Hoegh Autoliners.
Norweski operator statków, Höegh Autoliners, planuje zamówienie serii jednostek klasy Aurora. Jest to część planu dekarbonizacji firmy. Statki będą wyposażone w innowacyjny, niskoemisyjny napęd, w przyszłości umożliwiający całkowitą eliminacje paliw kopalnych. Jednocześnie samochodowce będą mogły przewozić do 9,1 tys. pojazdów, co uczyni je największymi jednostkami w swojej klasie.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?