• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra

Na terenie stoczni Ulstein Verft roku kadłub kablowca Nexans Electra (CLV) został zwodowany z użyciem pływającego doku. Wydarzenie, które miało miejsce 13 listopada, stanowi kluczowy moment w procesie budowy statku, który niedługo trafi do nabywcy i będzie przeznaczony do wsparcia prac w branży offshore. Co istotne, kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.

17.11.2025, 16:05

Baltica 2 coraz bliżej rozpoczęcia budowy 
– trwa przesuwanie głazów na obszarze przyszłej farmy wiatrowej

PGE i Ørsted rozpoczęły prace przygotowawcze bezpośrednio poprzedzające budowę Baltica 2. Relokacja głazów na dnie Bałtyku to kluczowy etap przygotowujący teren do instalacji fundamentów 
i infrastruktury podwodnej dla największej w Polsce morskiej farmy wiatrowej.

09.07.2025, 14:13
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kablowiec budowany w stoczni CRIST wyruszył do Norwegii

Stocznia CRIST w Gdyni zakończyła budowę częściowo wyposażonego kadłuba zaawansowanej jednostki do układania kabli – NB 317. Statek został zbudowany na zamówienie norweskiej stoczni Ulstein Verft, a jego końcowym odbiorcą jest firma Nexans, światowy lider w dziedzinie podmorskich systemów kablowych i kluczowy gracz w obszarze zrównoważonej elektryfikacji.

30.06.2025, 13:09
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Elektryfikacja norweskiej i fińskiej floty zaczęła się w Polsce. CRIST przeciera szlaki

Norwegia jest pierwszym krajem, który od 10 lat powodzeniem eksploatuje statki z napędem elektrycznym. Inne państwaprowadzą wciąż pilotażowe projekty promów elektrycznych. Zanim na wody Sognefjord wypłynął MF Ampere, w Elblągu pływał elektryczny statek pasażerski Nowa Hanza. W ciągu ostatnich 10 lat dla Norwegii, Finlandii oraz innych państw zbudowano statki elektryczne, które do dzisiaj sprawdzają się w każdych warunkach eksploatacyjnych.

19.02.2025, 14:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kolejny etap budowy kablowca dla Nexans za nami. Trwa budowa nowego statku w stoczni CRIST

W stoczni CRIST S.A odbyła się kolejna uroczystość związana z budową statku dla Nexans. Na terenie gdyńskiego zakładu w suchym doku odbyła się ceremonia budowy wielkiego bloku (grand block ceremony) na budowany kablowiec Nexans Electra.

30.09.2024, 10:55
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Uroczystość Wielkiego Bloku w CRIST S.A.

10 września w stoczni Crist S.A. odbyła się uroczystość Wielkiego Bloku – budowa dużego bloku pod częściowo wyposażony statek kablowy dla Nexans Subsea Operations – numer roboczy NB317.

15.09.2024, 19:57
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Dekarbonizacja żeglugi będzie kosztowna dla armatorów, portów i ich klientów. Raport DNV „Maritime Forecast To 2050”

Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.

01.09.2024, 21:45
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Cisza nad stocznią. Stoczniowy holding w sztormach polityki i prywatnych interesów

„Piechotą po stoczni” to wspomnienia i refleksje Krzysztofa Piotrowskiego, który próbował na bazie Stoczni Szczecińskiej zbudować holding, który utrzyma się na powierzchni rynku. Musiał żeglować nie tylko w trudnym otoczeniu rynkowym, ale omijać rafy polskiej transformacji gospodarczej. Podejmowano próby ratowania polskich dużych stoczni różnymi metodami. Dziś wiemy, że zawiodły wszystkie sposoby ratowania polskiego przemysłu produkcji statków w formie, która funkcjonowała w gospodarce nakazowo-rozdzielczej.

03.08.2024, 12:26
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy

Szczecin otwiera się coraz bardziej na wodę i choć stocznie okrętowe nie mają takiej pozycji jak kilka dekad temu, to wciąż wiele się na Pomorzu Zachodnim buduje. Głównie jachty, łodzie motorowe, czy bezemisyjne napędy dla branży marine. Szczecin - znany ze swojego portowego dziedzictwa i innowacyjnych przedsiębiorstw - staje się nowym centrum ekologicznej rewolucji w branży morskiej. Trzy lokalne firmy: mPower, Trident Boats i CS Kompozyty postanowiły połączyć swoje siły, aby wspólnie tworzyć nową linię ekologicznych jednostek.

31.05.2024, 15:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą

Finowie wyznaczają nowy kurs w żegludze przyjaznej dla środowiska. Na Bałtyk i Morze Północne wprowadzają hybrydowe 90-metrowe statki do przewozu ładunków masowych. Serię 12 jednostek zamawiają w Indiach, pomijając stocznie europejskie i Dalekiego Wschodu.

19.05.2024, 18:05
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.