Econowind otrzymał kolejne zamówienie od Terntank na instalację ośmiu systemów żagli VentoFoil na dwóch kolejnych hybrydowych tankowcach przystosowanych do transportu metanolu. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie technologiami umożliwiającymi wykorzystanie wiatru w żegludze w nowoczesnym wydaniu. Ma to sprzyjać oszczędności energii i wydajności żeglugi, pozytywnie także oddziałując na środowisko.
Holenderska firma Econowind buduje w Zeewolde i Warten statek VentoFoils, który ma być napędzany przez żagle, które mają umożliwić zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 30%, a także przyczynić się do zapewnienia bardziej zrównoważonego charakteru branży żeglugowej. Wykorzystując siłę wiatru, statki oceaniczne mają żeglować wydajniej. Dlatego Agencja Inwestycji i Rozwoju dla Północnej Holandii (NOM) i Horizon Flevoland intensywnie inwestują w zwiększenie skali działalności, aby umożliwić szybki rozwój związanej z tym technologii.
Naukowcy z Uniwersytetu Bangor prowadzą badania w ramach nowego projektu ECOWind-ACCELERATE o wartości 2 mln funtów, który ma na celu zidentyfikowanie korzystnego wpływu farm wiatrowych na bioróżnorodność morską.
Wpływ morskiej energetyki wiatrowej na środowisko morskie, wraz z innymi działaniami człowieka, wciąż nie jest dobrze znany. Tej sprawie przyjrzą się brytyjscy naukowcy w ramach programu badawczego Ecological Consequences of Offshore Wind (ECOWind).
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?