W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
Damen Shipyards Group poinformował o pomyślnym zakończeniu dostaw czterech zaawansowanych pakietów wyposażenia pogłębiarskiego przeznaczonych dla pogłębiarek refulujących typu Trailing Suction Hopper Dredger (TSHD).
Do Portu Gdańsk dotarł w poniedziałkowy poranek nowy holownik ASD Tug 2111 dla WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka została wybudowana przez stocznię Damen Shipyards Changde w Chinach, na podstawie umowy zawartej we wrześniu ubiegłego roku.
Rok 2024 był finansowo udany dla Damen Shipyards Group (Damen), największej holenderskiej grupy stoczniowej. Przychody utrzymały się nieco powyżej 3 miliardów euro. Zysk netto wzrósł z 43 milionów euro do 58 milionów euro. Portfel zamówień został wypełniony rekordową wartością 5,9 miliarda euro nowych zleceń, osiągając łącznie 10,4 miliarda euro. Damen spodziewa się, że rok 2025 również będzie finansowo pozytywny.
Damen Shipyards dostarczył 23 października holownik ASD Tug 2111 do WUŻ Port and Maritime Services. Statek nazwany Argo jest ósmym holownikiem od holenderskiego dostawcy, który dołączył do floty firmy, która w ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój Portu Gdańsk.
Gdy w grudniu 2023 roku w stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej z serii zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich, typu F126, wzbudziła zainteresowanie specjalistów i miłośników tematyki okrętowej. Jednakże w ostatnim czasie pojawiło się coraz więcej niepokojących informacji na temat losów przedsięwzięcia i w końcu padło sakramentalne „,mamy opóźnienie”.
Holenderska stocznia Damen Naval otrzyma 270 mln euro wsparcia publicznego. Decyzja zapadła mimo trwającego śledztwa wobec innej części firmy Damen Shipyards, oskarżanej o korupcję i łamanie sankcji wobec Rosji, informują holenderskie media publiczne (NOS).
Damen Shipyards Group podpisało umowę z Port Marlborough New Zealand (PMNZ) na dostawę holownika ASD 2312. PMNZ będzie obsługiwać holownik w Picton Harbour, gdzie będzie świadczyć usługi holownicze dla ponad 3000 statków o pojemności 500 GT+, które będą zawijać co roku.
Podczas uroczystej ceremonii, Damen Shoalbuster 2711 WID (Water Injection Dredging) został ochrzczony. Pogłębiarka została dostarczona przez Damen Shipyards do UK Dredging, spółki zależnej Associated British Ports. Uroczystość odbyła się w Roath Basin w Cardiff w Walii, a Rhian Lewis pełniła rolę matki chrzestnej i oficjalnie nadała statkowi nazwę UKD Seadragon.
Królewska Marynarka Wojenna Holandii (Koninklijke Marine) poinformowała, że służbę rozpocznie nietypowa jednostka, która służbę ma pełnić „tymczasowo”. Dostarczona przez Damen jednostka o nazwie Galatea ma odciążyć w zadaniach siły morskie, jednocześnie stanowiąc potencjalną, interesującą alternatywę dla służb morskich.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu