Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 16., 17. i 18. tygodnia tygodnia w żegludze morskiej.
Z Brukseli płyną dobre wieści dla DSV, którą mogą mocno namieszać w europejskiej branży logistycznej. Chodzi o zgodę na przejęcie niemieckiej firmy DB Schenker, a wartość transakcji wynosi 14,3 mld euro. Oficjalnie przedsięwzięcie nie budzi obaw pod kątem zagrożenia dla konkurencyjności rynku na kontynencie.
Cały świat w ubiegłym tygodniu emocjonował się „przejęciem Kanału Panamskiego od Chińczyków” przez Amerykanów. Jest to duże uproszczenie, gdyż chodzi o dwa z pięciu istniejących tam terminali, a szlak ten w dalszym ciągu będzie zarządzany przez władze Panamy. W powszechnym obiegu umknęła dość ważna informacja, że dzięki transakcji CK Hutchinson-konsorcjum BlackRock-TiL (Terminal Investment Limited) MSC, gigant branży żeglugowej, stanie się nr 1 wśród operatorów portowych na świecie.
Rozmowa z Piotrem Majem, prezesem spółki Fast Terminals działającej w Szczecinie.
DSV ogłasza swoją największą jak dotąd transakcję po podpisaniu umowy przejęcia Schenker od Deutsche Bahn. Transakcja ma wzmocnić globalną sieć, doświadczenie i konkurencyjność duńskiej firmy, przynosząc jednocześnie korzyści tak pracownikom, jak i klientom oraz inwestorom. Wartość przejęcia wynosi 14,3 mld euro.
DB Schenker wprowadza szybszą opcję routingu dla eksportu LCL dla przesyłek do 4 ton. Operator stworzył optymalne rozwiązania oparte o globalną, zintegrowaną sieć transportową i fracht oceaniczny. Dzięki alternatywnym trasom do regionu Azji i Pacyfiku czas dostawy może zostać skrócony nawet o 17 dni. Rozwiązanie jest dostępna dla klientów z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.
Nowe połączenie drobnicowe z portu Chittagong do Gdańska ma być odpowiedzią na potrzeby klientów głównie z szeroko pojętej branży fashion którzy importują towary z krajów takich jak Bangladesz, Indie czy Pakistan. Wiąże się to z rozwojem sieci połączeń oceanicznych z państwami Dalekiego Wschodu. Ma też zapewnić także redukcję emisji CO2 dzięki biopaliwom używanym przez poruszające się na tej trasie statki.
Niemieckie koleje państwowe Deutsche Bahn zapowiedziały uruchomienie kilku pociągów tygodniowo w celu dowozu ukraińskich zbóż do niemieckich portów. Zboża będą dostarczane między innymi do Rostocku, Hamburga i Brake, informuje DB.
DB Schenker inwestuje w nowoczesny terminal przeładunkowy, który powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”. Nowy obiekt rozpocznie swoją działalność w I kwartale 2021 roku, przejmując operacje rzeszowskiego oddziału firmy. Inwestycja na rzecz klientów z Podkarpacia to blisko 6000 mkw. nowoczesnej powierzchni, na którą składa się przestrzeń operacyjna, pomieszczenia biurowe oraz socjalne.
Gospodarka Europy ponownie się otwiera. DB Schenker z rozległą siecią centrów logistycznych, wspierając walkę z kryzysem wywołanym koronawirusem, ułatwia firmom nowy start. Przekaz ten jest głównym punktem nowej ogólnoeuropejskiej kampanii multimedialnej, w ramach której na drogach spotkać można 1000 ciężarówek z hasztagiem #WeKeepEuropeMoving („Utrzymujemy Europę w ruchu”).
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich