Ruch wycieczkowców w Porcie Gdańsk pozostaje stabilny i utrzymuje się na poziomie około 60 zawinięć rocznie. Choć na przestrzeni ostatnich lat zdarzały się wahania, Port Gdańsk niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych punktów na mapie bałtyckich rejsów turystycznych. Wkrótce ma szansę umocnić tę pozycję jeszcze bardziej – dzięki możliwości przyjmowania większych jednostek. Na 2027 rok wizytę w Porcie Gdańsk zapowiedziało aż 105 wycieczkowców.
Na Nabrzeże Westerplatte przybył pierwszy w sezonie 2025 statek wycieczkowy, Le Champlain. Przy udziale orkiestry statek zawinął do gdańskiego portu, a niedługo potem na ląd zeszli pasażerowie, którzy skorzystają z możliwości zwiedzenia miasta.
19 grudnia 2024 roku w Porcie Gdańsk zacumował ostatni w tym sezonie statek wycieczkowy – Hanseatic Spirit. Jednostka, należąca do armatora marki TUI Cruises Hapag-Lloyd Cruises, wzbudza zachwyt zarówno swoimi parametrami technicznymi, jak i filozofią zrównoważonego rozwoju. Dla Portu Gdańsk było to zakończenie intensywnego roku, podczas którego przyjęto aż 60 wycieczkowców na trzech nabrzeżach: Westerplatte, Oliwskim i WOC II.
Podczas sesji „Common Ground: Port Association Dialogue” w czasie wrześniowej konferencji Seatrade Cruise Med w Maladze pięć europejskich i śródziemnomorskich stowarzyszeń portowych obsługujących operatorów statków turystycznych wydało wspólne oświadczenie o zobowiązaniu się do propagowania zrównoważonego wzrostu. Podczas 65. Zgromadzenia Ogólnego MedCruise, które odbyło się w Maladze w Hiszpanii, w ramach Seatrade Cruise Med 2024, Theodora Riga została wybrana na prezesa MedCruise.
W tym roku do Portu Gdańsk mają zawitać w sumie 62 jednostki pasażerskie. Dotychczas przypłynęło 36 wycieczkowców. Do końca sezonu, czyli 15 grudnia, zostało jeszcze trochę czasu, żeby miłośnicy pięknych i luksusowych cruiserów zdążyli nacieszyć się ich widokiem.
W tegorocznym sezonie statki wycieczkowe będą gościć w gdańskim porcie 62 razy – poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Pierwszą taką jednostką, która w sezonie zawinęła do Gdańska jest statek Le Bellot.
Cruise Baltic, organizacja skupiająca porty Morza Bałtyckiego, przyjęła strategię rozwoju instalacji zasilania statków pasażerskich z instalacji nabrzeżowych. Rok temu Cruise Baltic był gospodarzem Sustainable Cruising Conference. 19 operatorów statków wycieczkowych podpisało w Kopenhadze Memorandum of Understanding zobowiązując się do korzystania z zasilania energią elektryczną z lądu.
Pierwszy w tym roku luksusowy statek pasażerski zacumuje w czwartek, 20 kwietnia przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte. Będzie to jednostka Hamburg, pływająca pod bahamską banderą, która wielokrotnie gościła w Gdańsku. W tym roku przywitamy ją dwukrotnie, bo również 20 maja. Wycieczkowiec ma 145 m długości, 21,5 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 15 067 GT. Jednostka może przyjąć na swój pokład do 420 pasażerów. Przybycie statku planowane jest na godz. 11.
Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
W dniach 31 maja – 01 czerwca 2016 odbyło się w Dublinie doroczne Walne Zebranie Członków Cruise Europe, do której należą porty Gdańsk, Gdynia oraz Szczecin – Świnoujście.
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana