Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) otrzymała od Nippon Kaiji Kyokai zatwierdzenie projektu statku do przewozu skroplonego gazu ziemnego i wyposażonego w napęd wiatrowy Wind Challenger. Projekt tego gazowca został opracowany wspólnie przez MOL i południowokoreańską stocznię Hanwha Ocean. Jest to potwierdzenie budowy pierwszego statku do przewozu LNG, który będzie posiadał układ napędowy wspomagany wiatrem.
Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
Marine Digital oraz ClassNK udostępniły niedawno armatorom bezpłatny próbny dostęp oprogramowania do wykorzystania przez operatora żeglugowego systemu zapewniającego optymalizację rejsów i minimalizację emisji szkodliwych substancji. Informatyzacja flot nabrała tempa i nie zatrzyma jej nawet zagrożenie cyberatakami.
Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
Suiso Frontier, japoński zbiornikowiec do przewozu skroplonego wodoru otrzymał certyfikat biura klasyfikacyjnego Nippon Kaiji Kyokai. Pierwszy na świecie zbiornikowiec do transportu skroplonego wodoru powstał w Kawasaki Heavy Industries.
Wiodące towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK dodało do swojego rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór zbudowany przez Kawasaki Heavy Industries (KHI).
Niedawno opublikowano wytyczne klasowe dla morskich autonomicznych statków nawodnych (Maritime Autonomous Surface Ships, MASS). Warto przyjrzeć się im bliżej.
Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
Towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK zasadniczo udzieliło zezwolenia (Approval in Principle) japońskiemu przewoźnikowi Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i spółce grupy MTI Co. Ltd. na ich wspólny projekt, dotyczący koncepcji autonomicznej konstrukcji statku pod nazwą APExS.
Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions nawiązał współpracę z japońskim producentem statków Imabari Shipbuilding, towarzystwem klasyfikacyjnym ClassNK w celu opracowania statku napędzanego amoniakiem.
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora