Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Grupa CMA CGM ogłosiła podpisanie umowy nabycia 20% udziałów w Eurogate Container Terminal Hamburg (CTH). To strategiczna decyzja jednego z największych armatorów na świecie, która wzmacnia jego obecność w jednym z kluczowych portów Europy Północnej.
Dyrektor generalny MSC obiecał premierowi Indii Nadendrze Modiemu, że przewoźnik przepisze część jednostek do indyjskiego rejestru. Podobne ruchy wykonali najwięksi konkurenci – CMA CGM i Maersk – żeby odpowiedzieć na nowe indyjskie regulacje.
29 października w obecności premiera Chorwacji Andreja Plenkovicia, ministra spraw zagranicznych Danii Larsa Løkke Rasmussena i CEO APM Terminals Keitha Svendsena została oficjalnie zainaugurowana działalność terminala kontenerowego Rijeka Gateway. Jest to pierwsza inwestycja duńskiego armatora Maerska w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym samym stanie on w szranki o pozycję lidera przeładunków nad Adriatykiem z Koprem, intensywnie rozwijającym w ostatnim czasie współpracę z francuskim CMA CGM, i Triestem, w którym silnie obecne jes
Marsa Maroc i CMA Terminals, spółka zależna grupy CMA CGM, połączyły siły, aby obsługiwać Zachodni Terminal Kontenerowy w porcie Nador West Med. Jest to istotny węzeł komunikacyjny na marokańskim wybrzeżu nad Morzem Śródziemnym. Plan zakłada osiągnięcie w 2027 roku rocznej przepustowości 1,8 mln TEU.
Największy na świecie przewoźnik kontenerowy – szwajcarsko-włoski MSC – stopniowo wzmacnia swoją pozycję na Ukrainie poprzez przejmowanie kontroli nad całym łańcuchem logistycznym. Przedsiębiorstwo dąży do osiągnięcia przewag konkurencyjnych nad duńskim Maerskiem czy francuskim CMA CGM, którzy podobnie jak ono powoli powracają do portów tzw. Wielkiej Odessy (Odessa, Czarnomorsk i Piwdennyj).
Francuski przewoźnik podpisał list intencyjny w sprawie wyjątkowego zamówienia na sześć kontenerowców. Wynika to z faktu, że statki zostaną zbudowane nie w Chinach czy Korei Południowej, ale… Indiach. Tym samym CMA CGM staje się pierwszym, dużym podmiotem z branży morskiej, który zdecydował się na taki krok, co może zwiastować w przyszłości większe zainteresowanie indyjskim potencjałem przemysłu stoczniowego.
10 października 2025 roku w terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku przeładowano 25-milionowy TEU od początku działalności terminalu. To symboliczny moment w historii największego morskiego terminalu kontenerowego w Polsce i jednego z najważniejszych hubów przeładunkowych na Bałtyku.
Flota francuskiego przewoźnika wzbogaciła się o nowy statek kontenerowy, zdolny do pływania na metanolu, zapewniając ograniczenie emisji CO2 podczas każdego rejsu. Ceremonia chrztu i przekazania jednostki odbyła się w Korei Południowej.
10 października w Gdyni ponad 2 tysiące przedstawicieli branży morskiej spotkało się na Wspólnej Kaczce już po raz 25. Jak każdego roku, była to wyjątkowa okazja do rozmów, nawiązania nowych kontaktów, ale także celebracja osiągniętych wspólnie celów i zrealizowanych projektów.
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki