Cruise Baltic, organizacja skupiająca porty Morza Bałtyckiego, przyjęła strategię rozwoju instalacji zasilania statków pasażerskich z instalacji nabrzeżowych. Rok temu Cruise Baltic był gospodarzem Sustainable Cruising Conference. 19 operatorów statków wycieczkowych podpisało w Kopenhadze Memorandum of Understanding zobowiązując się do korzystania z zasilania energią elektryczną z lądu.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
W ramach delegacji przedstawiciele gdańskiego portu przybyli zapoznać się z działalnością duńskiego Portu Aarhaus. Znajduje się tam największy terminal kontenerowy i punkt przeładunków w całej Danii. Była to okazja do zapoznania się z tamtejszymi inwestycjami oraz wymiany doświadczeń.
11 polskich załóg weźmie udział w portugalskiej Vilamourze w mistrzostwach Europy w klasach 49er, 49erFX oraz Nacra 17, które są również olimpijską kwalifikacją. Ostatnie w tym roku liczące się żeglarskie regaty w kat. seniorów rozpoczną się w środę, a zakończą w poniedziałek.
W Danii rozgorzała dyskusja na temat konieczności kontroli pracowników portów i terminali pod kątem bezpieczeństwa po ujawnieniu, że grupa zatrudnionych w jednym z terminali ma powiązania z gangiem motocyklowym Hells Angels.
Wielki moment w historii polskiego żeglarstwa. Płynący pod biało-czerwoną banderą Yacht Klubu Polski Gdynia, WindWhisper Racing Team bezapelacyjnie zwyciężył w legendarnych regatach The Ocean Race. Polski jacht okazał się najlepszy w klasie VO65.
Dziś w gdyńskim terminalu GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi.
Legendarny wyścig The Ocean Race wkracza w decydującą fazę. Przed załogami żeglującymi w klasie VO65 ostatni i jednocześnie najdłuższy etap regat z Hagi do Genui. 2200 mil morskich walki o każdy węzeł prędkości. Czy polskiej ekipie WindWhisper uda się utrzymać pozycję lidera i świętować w mieście Krzysztofa Kolumba?
W drugim wyścigu portowym tegorocznego The Ocean Race załoga polskiego jachtu WindWhisper ponownie nie dała szans rywalom i z dużą przewagą prowadzi w klasie VO65. To doskonały prognostyk przed zbliżającym się pełnomorskim etapem z Aarhus do Hagi.
Załoga WindWhisper Racing Team jest już w Aarhus, w którym trwają przygotowania do kolejnej fazy regat The Ocean Race. W niedzielę, 4 czerwca odbędzie się wyścig portowy, a cztery dni później wystartuje pełnomorski etap z metą w Hadze. Polska załoga jest liderem klasyfikacji w klasie VO65.
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"