Akcja wydobycia kutra Kehrwieder, który zatonął 13 listopada w Basenie Północnym w Świnoujściu, zakończyła się sukcesem – poinformował świnoujski ratusz. Według najnowszych ustaleń jednostka mogła zostać zatopiona celowo.
Kolumbijscy naukowcy wydobyli pierwsze przedmioty z legendarnego hiszpańskiego galeonu San José, wynosząc na powierzchnię armatę, trzy monety i filiżankę porcelanową. Galeon spoczywa na dnie od 1708 r. Wrak kryje jeden z najbardziej wartościowych skarbów podwodnych na świecie.
Brytyjskie Ministerstwo Obrony poinformowało o wykryciu rosyjskiego okrętu szpiegowskiego blisko wód terytorialnych państwa, na północ od Szkocji. Była to kolejna, zauważona podejrzana aktywność na wodach Morza Północnego.
Rumuńskie i niemieckie samoloty myśliwskie zostały poderwane do akcji w związku z naruszeniem przestrzeni powietrznej Rumunii przez rosyjski bezzałogowiec, który uczestniczył w nocy z wtorku na środę w zmasowanym ataku na Ukrainę.
13 listopada w nocy w Świnoujściu w Basenie Północnym przy Nabrzeżu nr 1 doszło do zatonięcia kutra Kehrwieder. Jednostka należąca do obywatela Niemiec oparła się o dno portowego basenu i jest częściowo zatopiona. Ośrodek Sportu i Rekreacji „Wyspiarz”, który zarządza Portem Jachtowym, natychmiast podjął działania w celu zabezpieczenia miejsca zdarzenia i zminimalizowania ewentualnych skutków środowiskowych.
Po katastrofie „Jan Heweliusz” zatonął ponownie – w morzu kłamstw. Wiedziałem, że moja książka będzie nie tylko o tragedii promu, ale też o ułomnym państwie, o ofiarach, od których Polska się odwróciła - powiedział PAP Adam Zadworny, autor reportażu „Heweliusz. Tajemnica katastrofy na Bałtyku”.
Mimo upływu ponad 30 lat katastrofa promu „Jan Heweliusz” nadal budzi emocje. Zastępca dyrektora Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku dr Marcin Westphal przypomniał w rozmowie z PAP, że jednostka wypłynęła w morze w złym stanie technicznym i przy ekstremalnych warunkach pogodowych.
Wykorzystanie przez Rosję do celów szpiegowskich tak silnie monitorowanego miejsca na Bałtyku, jakim jest wraku promu „MS Estonia”, choć teoretycznie możliwe, nie byłoby racjonalnym posunięciem - skomentował ekspert Estońskiego Biura Bezpieczeństwa Transportu, Tauri Roosipuu.
Rok po tragicznej powodzi, która spowodowała śmierć ponad 220 osób, mieszkańcy Walencji wciąż domagają się od władz tego regionu Hiszpanii, by wzięły odpowiedzialność za katastrofę. Jej przyczyny nie zostały usunięte, a pomnik ofiar w centrum miasta ciągle czeka na renowację.
Już 30 października o godzinie 18:00 w Audytorium pod gwiazdami Morskiego Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie odbędzie się spotkanie autorskie z Leszkiem Hermanem, połączone z premierą jego najnowszej książki „Wrak Albionu”. Rozmowę z autorem poprowadzi Krzysztof Lichtblau, znany szerzej jako Pan od książek – krytyk literacki i komiksowy, doktor nauk humanistycznych. Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję zakupić książki autora oraz zdobyć autograf.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem