Do bazy morskiej w belgijskim Zeebrugge przybył 3 listopada pierwszy okręt przeciwminowy serii znanej jako typ City, przyszły BNS Oostende (M940). To pierwsza z serii dwunastu jednostek, które wejdą w skład flot Belgii i Holandii, zwiększając zdolności obu państw w zakresie bezpieczeństwa morskiego oraz wykorzystania innowacji w tym zakresie.
W sektorze przemysłowym – od portów i stoczni, przez logistykę, aż po hale produkcyjne – zarządzanie ryzykiem i minimalizacja awarii są kluczowe. Bezpieczeństwo przestało być traktowane jako wyłącznie koszt, stając się strategicznym czynnikiem operacyjnym i wizerunkowym. Obok podstawowych środków ochrony osobistej, na pierwszy plan wysuwają się dziś dwie kluczowe procedury, które decydują o minimalizacji strat: system LOTO oraz skuteczne reagowanie na wycieki substancji niebezpiecznych.
Grupa Przemysłowa Baltic poszukuje prezesa spółki Energomontaż-Północ Gdynia S.A. Dokumenty można składać do 5 września.
Rozmowa z Marcinem Kubitem, Head of Connectivity Products w T-Mobile Polska
Mimo, że dużo mówimy o cyberbezpieczeństwie, to w praktyce wygląda to bardzo różnie - mówi Grzegorz Starybrat, prezes zarządu Apator Powogaz. - Nadal zwracamy uwagę na element ceny, nie patrząc na ryzyko jakie to niesie za sobą.
Zlokalizowane w sąsiedztwie portu w Elblągu i drogi ekspresowej S7, Centrum DOBRA NOVINA, to nowoczesny kompleks z ogromnym potencjałem dla firm z sektora logistyki, produkcji i handlu międzynarodowego.
Po blisko trzech latach budowy na 36 hektarach powstał nowoczesny terminal kontenerowy T3. Dzięki tej inwestycji moce przeładunkowe Baltic Hub wzrosną o 1,7 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) do poziomu 4,5 mln TEU, co uplasuje gdański port wśród największych terminali kontenerowych w Europie. 30-procentowym udziałowcem w konsorcjum, do którego należy Baltic Hub, jest Polski Fundusz Rozwoju (PFR S.A.).
Działa od ponad 30 lat, zajmuje się budową jednostek specjalistycznych, konstrukcji stalowych i ekologicznych. To polska stocznia CRIST S.A. z siedzibą w Gdyni, którą odwiedzili studenci II roku oceanotechniki (okręty i konstrukcje morskie).
Znajdujący się w Gdyni zakład obchodził 9 maja swój jubileusz 20 lat istnienia i działalności na rynku morskim. Była to okazja do podsumowania dotychczasowej działalności i omówienia planów na przyszłość.
18 kwietnia z Portu Gdynia wyruszył statek ze spektakularnym ładunkiem – sześcioma nowoczesnymi suwnicami typu ASC Konecranes SWL 40 LT, które trafią do jednego z największych portów na wschodnim wybrzeżu USA – Port of Virginia w Norfolk. Jest to część dużego zamówienia złożonego przez amerykański port w ramach modernizacji terminala kontenerowego Norfolk International Terminals.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli