W ramach ważnego kroku w kierunku dekarbonizacji żeglugi morskiej, firma Höegh Autoliners złożyła zamówienie na silniki Everllence B&W ME-LGIA spalające amoniak. W związku z tym, 4 silniki dwupaliwowe 7S60ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) zostaną dostarczone do jednej z azjatyckich stoczni w ramach budowy 4 jednostek transportowych typu Pure Car/Truck Carriers (PCTC) klasy „Aurora”. Są to statki o pojemności 9100 jednostek CEU (Car Equivalent Unit).
Idące za dekarbonizacją zmiany, jakie już zachodzą w żegludze, a w najbliższych latach zapewne przybiorą tylko na sile, były tematem jednego z paneli podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej. Dyskusja zatytułowana „Zielony metanol czy zielony amoniak, który z nich zdominuje rynek paliw morskich z punktu widzenia armatorów i operatorów statków” miała na celu przedstawienie punktu widzenia nie tylko armatorów, ale także m.in. producentów napędów statkowych.
Wärtsilä i Eidesvik Offshore zbliżają się do kluczowej fazy swojego rewolucyjnego przedsięwzięcia: konwersji jednostki zaopatrzeniowej platform wiertniczych (Platform Supply Vessel - PSV) Viking Energy na napęd amoniakowy. Planowana modernizacja uczyni Viking Energy pierwszym statkiem na świecie w pełni napędzanym amoniakiem, wyznaczając nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji w żegludze.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem