Spółka PERN oddała do użytku trzy nowe zbiorniki paliwowe w Bazie Paliw nr 21 w Dębogórzu na Pomorzu o łącznej pojemności 150 tys. m3. Dzięki temu stała się największym tego typu obiektem w Polsce – jej możliwości magazynowe przekraczają 500 tys. m3. Inwestycja była konieczna, by dostosować przepustowość bazy do rozbudowywanych możliwości przeładunku paliw płynnych w Porcie Gdynia. Zdaniem przedstawicieli spółki pozytywnie wpłynie to na bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Przy nabrzeżach, na których swoje przeładunki realizuje Port Gdański Eksploatacja, nieustannie trwa praca. W ostatnim czasie obsługiwane były m.in. jednostki Rostrum Optima i Matin Bey, które przywiozły do Polski węgiel oraz wyroby stalowe.
W lipcu port w Walencji obsłużył 492 874 TEU oraz łącznie 3,26 mln TEU w okresie od stycznia do lipca. Dane miesięczne oznaczają wzrost o 6,88% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku, a wynik siedmiomiesięczny pokazuje zwyżkę o 4,28%.
Terminal offshore w Świnoujściu nie jest funkcjonalnie ograniczony do przeładunku elementów wież wiatrowych. Posiada także specjalistyczne magazyny, a parametry nabrzeży umożliwiają nawet działalność produkcyjną.
W okresie styczeń-marzec 2025 br. w ukraińskich portach morskich przeładowano 23 mln ton ładunków. Jak podaje Ukraińska Administracja Portów Morskich (USPA), jest to o 4,8 mln ton mniej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Wynika to nie tylko z zagrożeń czyhających na Morzu Czarnym, ale też spadku produkcji w kraju, co odbija się tez na eksporcie.
Do 2030 roku powinniśmy potroić przeładunki w polskich portach - przekazał w poniedziałek podczas konferencji "Polska. Rok przełomu" premier Donald Tusk.
Jak informuje największy terminal w Porcie Gdańsk, w 2024 roku osiągnął wynik operacyjny na poziomie 2 242 401 TEU. Jest to o 191 588 TEU więcej niż w 2023 roku. W ten sposób Baltic Hub dąży do potwierdzenia swojej pozycji lidera na Morzu Bałtyckim w zakresie przeładunków.
W pierwszym półroczu tego roku, w Porcie Handlowym w Kołobrzegu, odnotowano zdecydowanie lepszy wynik niż w analogicznym okresie 2023 roku. Wzrost wolumenu przeładunków sięgnął 30%, a dominującym ładunkiem było kruszywo.
Przeładunki w polskich portach będą rosły, więc huby nie będą odbierać sobie pracy i szans na rozwój — mówi w wywiadzie dla środowego "Pulsu Biznesu" Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.
Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły