Globalne przewozy kontenerowe bieżący rok rozpoczęły od trzęsienia, które zafundowały im Stany Zjednoczone zapowiadając, a następnie wprowadzając system wysokich taryf celnych na eksportowane towary. Spotkało się to z działaniami odwetowymi, co jeszcze bardziej studziło prognozy wolumenów na bieżący rok. Szczególnym celem wdrażanych regulacji były Chiny, z którymi Stany Zjednoczone notują wysoki deficyt handlowy w obrocie towarowym.
Według "Financial Timesa" niemieckie porty dostały od tamtejszego resortu gospodarki zakaz przyjmowania statków z rosyjskim LNG. Dziennik twierdzi, że informacja pochodzi z pisma resortu do państwowej spółki energetycznej Deutsche Energy Terminal (DET).
Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie; od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, w 2023 roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad - ocenili analitycy Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW).
Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie. Od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, a w ubiegłym roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad. Przez osłabienie konkurencyjności, problemy strukturalne, zaniedbania w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury liniowej (głównie kolejowej), a także digitalizacji czy automatyzacji porty RFN tracą klientów – zarówno rodzimych, jak i zagranicznych – na rzecz rywali z państw sąsiednich.
Głównym punktem przyjętej strategii jest wzmocnienie krajowych portów przez rząd federalny – powiedział w środę w Berlinie minister transportu Volker Wissing (FDP). Niemieckie porty powinny być dobrze przygotowane na przyszłość – podkreślił minister.
Niemcy i UE wycofały się z zakupu rosyjskiego gazu, by nie finansować wojny prowadzonej przez Putina. Jednak w przypadku skroplonego gazu ziemnego z Rosji brakuje już takiej stanowczości wśród polityków, a Niemcy zarabiają na jego eksporcie – opisuje w środę portal „Tagesschau”.
Rośnie spożycie kokainy w Niemczech, a konsumpcja jej pochodnych, w tym cracku, zwiększa się w wielu miastach. Coraz więcej narkotyku na europejski rynek trafia przez Hamburg i Bremerhaven – informuje portal RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).
W wyniku rosyjskiej agresji na Ukrainę struktura handlu prowadzonego przez niemieckie porty morskie w ubiegłym roku wyraźnie się zmieniła. Jak poinformował w czwartek Federalny Urząd Statystyczny, Szwecja zastąpiła Rosję w roli najważniejszego morskiego partnera handlowego Niemiec. Rosja spadła na siódme miejsce.
TT-Line otrzymuje wsparcie finansowe dla promu RoPax zasilanego dwoma paliwami. Bank KfW IPEX-Bank zapewni finansowanie w wysokości 30 milionów euro.
Niemiecki właściciel i operator promów odebrał dostawę swojego drugiego ekologicznego statku, Peter Pan, napędzanego LNG.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało