ORLEN Neptun podpisał kolejny kontrakt na wykorzystanie infrastruktury morskiego terminala instalacyjnego w Świnoujściu. Na mocy porozumienia zawartego ze Smulders, odpowiedzialnego za produkcję wewnętrznych platform dla projektu morskiej farmy wiatrowej Baltica 2, w zachodniopomorskim terminalu Grupy ORLEN magazynowane i montowane będą stalowe komponenty farmy.
PGE i Ørsted oraz Istrana sp. z o.o. podpisały umowę dzierżawy przyszłego terminalu T5 w Porcie Gdańsk. Posłuży on do magazynowania, wstępnego montażu oraz instalowania na morzu elementów turbin dla projektu Baltica 2.
O strategii rozwoju portu Szczecin-Świnoujście, planach modernizacji infrastruktury oraz adaptacji do przyjmowania większych jednostek i obsługi projektów offshore wind rozmawiamy z Krzysztofem Urbasiem, prezesem ZMPSiŚ.
W ostatnim czasie dwie informacje, dotyczące lokalizacji oraz rozpoczęcia prac nad portem instalacyjnym dla morskiej energetyki wiatrowej, tchnęły więcej optymizmu w podmioty związane z tymi inwestycjami.
W przedmiotowej publikacji zostaną przeanalizowane wyniki kontroli, przeprowadzonej przez Najwyższą Izbę Kontroli, dotyczące rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Budowę nowego portu morskiego do obsługi instalacyjnej i serwisowej morskich farm wiatrowych ma umożliwić planowana przez resort infrastruktury nowelizacja rozporządzenia w sprawie rozszerzenia granic portu w Gdyni.
– Nie ma dziś wojen tradycyjnych, ale są wojny hybrydowe, a instalacje offshore w 2-3 lokalizacjach, które mają docelowo dostarczać 25 proc. energii w Polsce, powinny być zabezpieczone od strony łańcucha dostaw – powiedział Mateusz Berger, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu podsumowując panel ekspercki „Jak rozwój offshore w Polsce wspiera naszą gospodarkę” na Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.
W perspektywie czterech tygodni wskażemy teren, na którym powstanie Centralny Port Komunikacyjny - powiedział w Łowiczu wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Jak dodał, port wygeneruje ponad 150 tys. nowych miejsc pracy.
Działkę pod budowę terminala cargo w Porcie Lotniczym Szczecin-Goleniów (Zachodniopomorskie) kupił inwestor, który wybuduje terminal, firma Waimea Holding. Obiekt ma być oddany do użytku pod koniec drugiego kwartału 2019 r.
Zarząd spółki celowej z Grupy Kapitałowej Waimea Holding S.A. podpisał list intencyjny z Zarządem Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów na zakup terenu pod budowę Waimea Cargo Terminal Szczecin-Goleniów. Waimea Holding S.A. jeszcze w tym roku planuje rozpoczęcie realizacji inwestycji. Terminal cargo spełniający najwyższe światowe standardy zapewni kompleksową obsługę frachtu lotniczego na Pomorzu Zachodnim. Będzie to drugi terminal cargo, który zrealizuje Grupa Kapitałowa Waimea Holding S.A.
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej