Polska się zmienia, serce energetyczne Polski idzie na północ, gospodarka nie będzie taka sama jak wcześniej - to opinie dominujące w rozmowach na temat zmian energetycznych zachodzących w naszym kraju podczas targów PowerConnect Energy Summit.
W trakcie konferencji Offshore Wind Poland 2024 dyskutowano na temat aktualnego stanu prac nad polskimi farmami wiatrowymi na morzu. Firmy zaangażowane w to przedsięwzięcie podkreślają, że coraz bliżej do ich uruchomienia. Artykuł aktualizowany.
Zimą pierwsze spółki wychodzą z budową na morze, a rząd zapowiada wytyczenie kolejnych obszarów na Bałtyku pod następną fazę rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, poza dwiema już realizowanymi. „Powstaje raport o stanie zagospodarowanie obszarów morskich, który da nam podstawy do merytorycznej decyzji o wyznaczeniu nowych obszarów dla rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku” - zadeklarował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury na Konferencji Offshore Wind Poland.
Do wtorku (21 czerwca) trwa V Forum Wizja Rozwoju w Gdyni, największe wydarzenie gospodarcze w północnej Polsce. Podczas panelu Portu Gdynia odbyła się debata o wpływie inwestycji morskich na rozwój regionu i gospodarkę kraju.
Po tym, jak 1 marca rząd przyjął uchwałę zmieniającą lokalizację dla terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych z Gdyni na Gdańsk, w branży krążą spekulacje, gdzie stanie dokładnie.
Sześć umów na dofinansowanie inwestycji transportu kolejowego i morskiego ze środków unijnych o łącznej wartości 720 mln zł podpisała w piątek minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska - Jedynak.
Żegluga morska w krajach formatu 17+1 przez wzgląd na ważne źródło zatrudnienia i dochodów od zawsze była i jest kluczem do osiągnięcia dobrobytu i wzrostu gospodarczego. W Europie prawie 5 milionów ludzi znajduje zatrudnienie w sektorze morskim i rybołówstwie. W Chińskiej Republiki Ludowej – najszybciej rozwijającej się gospodarki świata transport morski odpowiada za ponad 90 procent handlu zagranicznego tego kraju. Według raportu chińskiego biura ds. gospodarki morskiej, kraj ten miał prawie 1,58 miliona zarejestrowanych maryna
Za kilka lat tory prowadzące do nadbałtyckich terminali stracą przepustowość. Gdański port chce więc wrócić do planów budowy magistrali z lat 70-tych - pisze w czwartek "Puls Biznesu".
Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej spotkał się dziś z Panem Xu Jianem, Ambasadorem Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.
Wiceszefowe resortu Iwona Wendel i Dorota Pyć uczestniczyły w VII Europejskim Kongresie Gospodarczym, który odbył się 21 kwietnia 2015 r. w Katowicach. Wiceminister Wendel wzięła udział w panelach: Design, projektowanie, kreatywność oraz Finansowanie innowacji, natomiast wiceminister Pyć uczestniczyła w dyskusji: Inwestycje w polskich portach morskich.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem