W dniach od 24 do 27 lipca 2025 roku Marina Yacht Park w Gdyni po raz szósty stała się centrum europejskiego jachtingu, goszcząc Polboat Yachting Festival – największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi jachtowe na wodzie.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Do dziewięciu wzrosła liczba ofiar zatonięcia 22 lipca statku rybackiego brytyjsko-norweskiej firmy. Wypadek miał miejsce nieopodal należących do Wielkiej Brytanii Wysp Falklandzkich. Cztery osoby są wciąż uważane za zaginione. Akcja poszukiwawcza trwa.
Finowie wyznaczają nowy kurs w żegludze przyjaznej dla środowiska. Na Bałtyk i Morze Północne wprowadzają hybrydowe 90-metrowe statki do przewozu ładunków masowych. Serię 12 jednostek zamawiają w Indiach, pomijając stocznie europejskie i Dalekiego Wschodu.
Valerio Rivellini został wybrany przez Cantiere delle Marche do zaprojektowania Icemana, nowego innowacyjnego jachtu. Statek będzie pełnił funkcję jednostki wspomagającej dla Flexplorer 146 - jachtu zaprojektowanego przez CDM do żeglugi na wszystkich szerokościach geograficznych - wyposażonego we własny jacht towarzyszący.
Paragwajski armator Girona S.A. – Rio Sur Transporte y Logistica zlecił holenderskiej stoczni specjalizującej się w jednostkach żeglugi śródlądowej Concordia Damen budowę pchacza rzecznego o płytkim zanurzeniu CDS4115 o mocy 3970 kW w celu rozbudowy floty rzecznej armatora. Ma to zwiększyć jego możliwości prowadzenia działalności w ramach obsługi klientów wzdłuż rzeki Paragwaj o długości 2695 km.
Co się dzieje, kiedy silnik okrętowy potrzebuje remontu bądź wymiany części, ale trzeba to zrobić sprawnie, a najlepiej nie wyłączając jednostki z eksploatacji? Wtedy do akcji wchodzą fachowcy z Baltic Spares Service, którzy są w stanie zapewnić odpowiednie podzespoły i wykonać operacje na silniku w trakcie rejsu.
Norweski operator promowy Norled odebrał dostawę „pierwszego na świecie promu napędzanego ciekłym wodorem” MF Hydra. Niedawno grupa technologiczna Wärtsilä, wraz z RINA, ABB, Helbio – filią Metacon AB, Liberian Registry, oraz firmą specjalizującą się w produkcji ds. energii połączyły siły w celu opracowania rozwiązania wykorzystującego wodór jako paliwo. W Geteborgu, Kopenhadze. Oslo i innych miastach skandynawskich przygotowują się do obsługi statków z napędem wodorowym.
W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano niewielki statek rybacki dla duńskiego armatora Lynge Fiskeri A/S.
Kawasaki Heavy Industries, Yanmar Power Technology i Japan Engine Corporation utworzyło HyEng Corporation w ramach rozwoju napędu zerowego netto.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało