Do Portu Gdańsk prowadzi w tej chwili zaledwie jedna linia kolejowa. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój portu, ale też kwestie bezpieczeństwa, konieczna wydaje się budowa kolejnej, która zapewni alternatywną drogę transportu ładunków i zwiększy jego bezpieczeństwo. W Kapitanacie Portu Gdańsk podpisane dzisiaj zostało porozumienie między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i PKP PLK na opracowanie koncepcji poprawy dostępu kolejowego i drogowego do Portu Północnego. To pierwszy krok do budowy nowej linii kolejowej.
Byli członkowie Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, Krzysztof Urbaś, Daniel Stachiewicz i Jacek Cichocki, wystosowali oświadczenie dotyczące ogłoszonych przez aktualny zarząd oraz Ministerstwo Infrastruktury zmian w projekcie budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Spora część dyskusji podczas ostatniego posiedzenia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dotyczyła projektu likwidacji Izb Morskich.
W Porcie Szczecin odbyła się konferencja prasowa sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, wiceministra Arkadiusza Marchewki, na temat planowanego terminala kontenerowego, który powstanie w Świnoujściu. To przedsięwzięcie ma stanowić kluczową inwestycję zarówno w zakresie rozwoju gospodarki morskiej, jak i bezpieczeństwa państwa.
Rozwój transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, a szczególnie nowo ustanowionego korytarza Morze Bałtyckie – Morze Czarne – Morze Egejskie, był głównym tematem spotkania wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka z Mario Mauro, europejskim koordynatorem TEN-T.
Na terenie Portu Gdańsk odbyła się konferencja prasowa ministra spraw zagranicznych, Radosława Sikorskiego oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, wiceministra Arkadiusza Marchewki. Głównym tematem było bezpieczeństwo morskie oraz rola Morza Bałtyckiego dla polskiej gospodarki. Szczególną uwagę politycy poświęcili tu roli portów. Nie zabrakło tu jednak też innych tematów, w tym szczególnie komentowanego zatrzymania przez Izrael Global Sumud Flotilla z polskim posłem na pokładzie jednej z jednostek.
Resort obrony we współpracy m.in. z Ministerstwem Infrastruktury zabezpieczył środki na budowę tzw. Drogi Czerwonej, łączącej nabrzeże gdyńskiego portu z trasą S7 i kluczowej dla możliwości transportu wojsk sojuszniczych - przekazał PAP Maciej Samsonowicz, doradca szefa MON.
Resort infrastruktury pracuje nad specustawą, która ma pozwolić szybciej wybudować Drogę Czerwoną, kluczową inwestycję mającą połączyć port w Gdyni z trójmiejską obwodnicą - przekazał wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Rosyjskie tankowce z tzw. floty cieni mogą swobodnie przepływać przez holenderską część Morza Północnego – ujawnił dziennik „de Volkskrant”. Jak ustalono, od początku roku nie przeprowadzono tam żadnej kontroli, mimo że siedem innych państw europejskich regularnie sprawdza takie jednostki.
W obecności wiceministrów infrastruktury, Arkadiusza Marchewki oraz Piotra Malepszaka, odbyło się podpisanie umowy na remont linii kolejowej łączącej województwa: dolnośląskie, lubuskie i zachodniopomorskie. Popularna „Nadodrzanka” ma zyskać większą przepustowość i co za tym idzie, jej trasą pojedzie więcej składów towarowych, jadących z i do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu.
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek