• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polska coraz silniejszym hubem logistycznym. Stabilizacja i nowe perspektywy w transporcie morskim

Z perspektywy rynku polskiego rok 2025 przynosi względną stabilizację w transporcie morskim, zwłaszcza w porównaniu z ostatnimi latami, gdy wahania stawek sięgały nawet dziesięciokrotności w skali roku. Na głównym kierunku importowym – z Chin – ostatnie miesiące upłynęły spokojnie, z wyjątkiem krótkiego, dwumiesięcznego okresu w czerwcu i lipcu, kiedy stawki wzrosły dwukrotnie.

19.08.2025, 11:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030. Logistyka kontenerowa stawia na technologię i współpracę

Z panelu dyskusyjnego „Terminale i logistyka kontenerowa – jak rozwijać rynek i budować przewagi konkurencyjne”, który Sebastian Wróbel poprowadził podczas pierwszego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 płynie podstawowy wniosek: bez dialogu, współpracy, ale i skupienia na tym, co mogą nam dać nowoczesne technologie, pozostaniemy daleko w tyle.

25.06.2025, 22:46
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Zwłoka w przewozie ładunków kontenerowych. Część I

Opóźnienie w terminowym dowiezieniu (więc po okresie, w którym przewidywane było dowiezienie statkiem ładunku kontenerowego, zgodnie z „grafikiem” danego przewoźnika („vessel schedule”) czy w bliższej perspektywie zgodnie z ETA), może być spowodowane bardzo wieloma czynnikami. Mogą to być więc przyczyny związane z operacjami ładunkowymi (opóźniony załadunek czy przeładunek, to jest tzw. „transshipment”) czy też okoliczności innej natury, jak na przykład kongestia w porcie, przeszkody natury technicznej, czy nawigacyjnej, jakie na

23.05.2025, 12:59
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Trump chce ratować amerykańskie stocznie stryczkiem dla linii żeglugowych

Donald Trump wyszedł z pomysłem, który jego zdaniem ma ożywić przemysł stoczniowy w Stanach Zjednoczonych, a jednocześnie rzucić rękawicę chińskiej dominacji w tym sektorze. Prezydent USA chce wprowadzić specjalne opłaty portowe dla statków wyprodukowanych w chińskich stoczniach. Projekt zakłada, że armatorzy takich jednostek mieliby każdorazowo płacić między 1,5 a nawet 3,5 mln dolarów.

25.03.2025, 23:56
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

ETA.fm Podcast - podsumowanie trzech tygodni w żegludze morskiej

W dzisiejszym odcinku znajdzie się podsumowanie, aż trzech ostatnich tygodni oraz pojawi się rozmowa z Bohdanem Kozaczukiem dotycząca ostatniego pożaru kontenerowca w porcie w Ningbo.

26.08.2024, 12:46
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Baltic Hub powiększa Polskę. Kamień węgielny wmurowany, pierwsze statki w przyszłym roku

Wczoraj, podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę terminala T3 w Baltic Hubie większość zaproszonych gości po raz pierwszy miała okazję postawić stopę na zupełnie nowym terytorium kraju, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie istniało.

06.06.2024, 23:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kryzys portowy w Singapurze

Singapur zmaga się z rosnącym zatłoczeniem w porcie, które jest efektem zmiany tras statków z Morza Czerwonego. Według najnowszych raportów firmy Linerlytica, która analizuje rynek morski, sytuacja staje się coraz poważniejsza, a kongestia w porcie może jeszcze się nasilić.

02.06.2024, 23:16
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Grzegorz Witkowski: Morze Bałtyckie zasługuje na gigantyczne, nowoczesne inwestycje

Morze Bałtyckie, które staje się wewnętrznym morzem NATO zasługuje na gigantyczne, nowoczesne inwestycje; po latach pauzy i niedostrzegania polskiego wybrzeża udało się pchnąć polską gospodarkę na właściwe tory – powiedział PAP w poniedziałek wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

23.10.2023, 14:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Sea-Intelligence: kongestie spadły o połowę

Najnowszy raport duńskiej firmy Sea-Intelligence podaje, że w porównaniu do stycznia 2022 problemy z kongestiami w portach zostały zmniejszone o połowę.

07.10.2022, 21:43

Statki-widmo na morzach. Czy puste rejsy to znak naszych czasów?

Puste rejsy zmniejszają zdolność przewozową, aby zrównoważyć spadające wolumeny po globalnych kongestiach portowych i spowolnić spadek stawek frachtowych. Okazja się nadarzyła, ponieważ w Chinach trwa obecnie Złoty Tydzień, hamując zapotrzebowanie na transport morski.

05.10.2022, 09:00
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.