Po ogłoszeniu przez Agencję Uzbrojenia wstępnych konsultacji rynkowych na początku stycznia tego roku pojawiło się istne mrowie potencjalnych chętnych do modernizacji korwety patrolowej ORP Ślązak. Dzięki temu wcielony do służby w 2019 roku okręt ma zyskać uzbrojenie, które pozwoli mu wykonywać większy zakres zadań zarówno w wariancie narodowym, jak i sojuszniczym.
W pierwszym kwartale 2024 r. marynarze statków handlowych byli bardziej zadowoleni z pracy i warunków pracy niż w 2023 r. - wynika z najnowszego raportu Seafarers Happiness Index (SHI), który co kwartał publikuje Mission to Seafarers.
Bezpieczeństwo transportu morskiego jak nigdy dotąd, jest dziś istotnym problemem spedytorów, gestorów ładunków, operatorów transportu morskiego. Bezpieczeństwo i kontrola dostaw stały się podstawowym zagadnieniem osób odpowiedzialnych za zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw. Operatorzy flot i ich klienci będą mogli już niedługo korzystać ze zintegrowanego systemu łączności, który zapewni dopływ informacji w czasie rzeczywistym.
Najnowszy Seafarers Happiness Index zawiera niepokojące informacje. III kwartał br. to kolejny kwartał, w którym odnotowano tendencję spadkową zadowolenia marynarzy statków handlowych z pracy na morzu.
Zawód marynarza na statku handlowym, rybackim, jednostce offshore czy holowniku w porcie wciąż pozostaje zawodem niebezpiecznym. Pomocy na morzu czasami wymagają również pasażerowie cruiserów, promów oraz żeglarze. Nie wszyscy użytkownicy transportu morskiego wiedzą, że od wielu lat znajdują się pod obserwacją systemów satelitarnych, a nawet pojedynczy windsurfer może liczyć na lokalizację i pomoc morskich ratowników lub załóg statków.
W pierwszym kwartale br. spadło zadowolenie z uprawiania zawodu i warunków pracy marynarza informuje organizacja Mission to Seafarers. Z badań wynika, że poziom zadowolenia z pracy na morzu zmalał w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Najniżej oceniają swoją branżę marynarze pływający na drobnicowcach, najwyżej zamustrowani na zbiornikowce. Najbardziej zadowoleni z pracy na morzu są pracownicy cateringu, a najmniej stażyści.
Usługa Inmarsat Maritime zapewni wymaganą szybkość, niezawodność i redundancję w celu wsparcia AHTI, które testuje technologię pozwalającą poprawić efektywność statku i zużycie energii.
W związku ze zbliżającym się międzynarodowym ćwiczeniem Baltops, do Gdyni wszedł 27 maja br. niszczyciel min należący do Marynarki Wojennej Francji (Marine nationale). To już trzecia w przeciągu ostatnich dwóch tygodni wizyta jednostki należącej do państwa NATO.
W czasie Nor-Shipping 2023 Kongsberg zaprezentuje potencjał rozwoju innowacji w przemysłach morskich, ze szczególnym naciskiem na umocnienie wiodącej pozycji na świecie w morskiej energetyce wiatrowej – zapowiada Geir Håøy, dyrektor generalny Grupy Kongsberg.
Rynek zastosowań informatycznych na rzecz dekarbonizacji osiągnął wartość 11 mld USD i dynamicznie rośnie. Technologie informatyczne mają znaczący wpływ na zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania statków na środowisko naturalne – twierdzą eksperci Thetius i Inmarsat Maritime i wytyczają 3 kroki cyfrowej dekarbonizacji.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku