Venture Global, amerykański eksporter LNG, zwyciężył w międzynarodowym arbitrażu z Shell, który dotyczył sprzedaży skroplonego gazu (LNG) pochodzącego z jego pierwszego terminalu Calcasieu Pass w Luizjanie. Spółce zarzucano, że preferowała handel na rynku spot zamiast realizować kontrakty długoterminowe.
Po uzyskaniu zgody władz federalnych firma Venture Global ogłosiła 4 czerwca, że zainicjowano prace na terenie jej trzeciego obiektu eksportowego LNG, terminala CP2 LNG. Mieści się on w Arlington, w stanie Wirginia. Rozpoczęcie prac na terenie nastąpiło wkrótce po tym, jak CP2 otrzymało ostateczną zgodę w sprawie projektu od Federalnej Komisji Regulacji Energetyki (FERC) oraz kilka tygodni po otrzymaniu zezwolenia na eksport od Departamentu Energii USA.
Firma Venture Global LNG poinformowała 17 marca, że nabędzie flotę dziewięciu statków do transportu skroplonego gazu ziemnego (LNG), zwiększając swoją zdolność do sprzedaży i transportu własnych ładunków.
Orlen przewiduje wzrost zysku netto za 2023 r. o ok. 5,8 mld zł z powodu uwolnienia zabezpieczeń, stworzonych na potrzeby odbioru LNG od firmy Venture Global Calcasieu Pass (VGCP). Orlen dokonał takiego przeklasyfikowania, ponieważ nie dostał gazu o VGCP.
Rok 2022 stał się najbardziej burzliwym rokiem w historii biznesu gazowego, naznaczonym niespotykanymi dotąd szokami podażowymi i cenowymi. W 2023 r., gdy podaż pozostaje napięta, a perspektywy popytu niepewne, rynek wszedł w „niestabilną” równowagę, pozostając bardzo wrażliwym na wszelkie ruchy po stronie podaży lub popytu – tak zaczyna się „Global Gas Report 2023” opublikowany na końcu października przez International Gas Union, SNAM i Rystad Energy.
Niemiecki pływający terminal gazowy ulokowany u ujścia portu w Wilhelmshaven już funkcjonuje. Właśnie odebrał swoją pierwszą dostawę LNG z USA.
Posiadanie własnych statków do przewozu LNG pozwala skutecznie zarządzać szeregiem kosztów towarzyszących transportowi gazu, często decydujących dla opłacalności takich transakcji, ocenił szef londyńskiego biura spółki PST z Grupy Orlen Ireneusz Łazor.
W stoczni w Ulsan w Korei Południowej uroczyście nadano imiona dwóm pierwszym jednostkom do przewozu LNG, budowanym dla Grupy Orlen przez Hyundai Heavy Industries.
Imiona „Lech Kaczyński” oraz „Grażyna Gęsicka” uroczyście nadano w środę dwóm wyczarterowanym przez PGNiG metanowcom - statkom do transportu skroplonego gazu ziemnego, budowanym w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan w Korei Południowej.
Według najnowszych danych amerykańskiej Agencji Informacji Energetycznej (EIA) Stany Zjednoczone stały się największym na świecie eksporterem skroplonego gazu ziemnego (LNG) w pierwszej połowie 2022 roku.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim