W październiku w słoweńskim Koprze odbędzie się XI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. Wydarzenie ma na celu zacieśnienie współpracy na osi północ-południe.
W ramach świętowania jubileuszu 100-lecia Portu Gdynia, w sali koncertowej w budynku Zarządu Portu odbyło się IX Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.
Przedstawiciele pomorskich samorządów oraz portów morskich w Gdyni i Gdańsku, lotniska i PKM spotkali się w środę (21 września) w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego z koordynatorką korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk Anne Jensen z Danii. Celem było omówienie działań i projektów z zakresu interoperacyjności, wzajemnych połączeń i innowacji. Gdynię reprezentowała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent ds. gospodarki.
Powstał interesujący sojusz operatorów intermodalnych Loconi Intermodal oraz Baltic Rail łączący BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni i Port Koper (Słowenia).
W Chorzowie w dniach 5-6 grudnia 2019 r. odbyło się VI Forum Korytarza Bałtyk – Adriatyk. To jedyne w Polsce cykliczne spotkanie samorządów regionalnych i lokalnych, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, zarządców infrastruktury transportowej, portów morskich, operatorów logistycznych, a także specjalnych stref ekonomicznych, wyższych uczelni i innych interesariuszy zainteresowanych korzyściami płynącymi z Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. Jednym ze współorganizatorów
Jesteśmy jedynym unijnym korytarzem, w którym nie ma rzek – powiedział o Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Tomasz Sowiński. Prezes Związku Miast Nadwiślańskich był jednym z prelegentów podczas V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk, które w pią
Jesteśmy jedynym unijnym korytarzem, w którym nie ma rzek – powiedział o Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Tomasz Sowiński. Prezes Związku Miast Nadwiślańskich był jednym z prelegentów podczas V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk, które w piątek zakończyło się w Gdyni. Podkreślił, że trwają starania, by zarówno Odra, jak i Wisła, zostały dopisanego do tego korytarza, ponieważ transport wodny jest w tej chwili w Europie absolutnym priorytetem, na rozwój którego przeznaczone zostaną duże środki.
Korytarz Bałtyk-Adriatyk nie skończy się na Gdyni – powiedział prof. Kurt Bodewig, koordynator UE ds. Korytarza Bałtyk-Adriatyk, podczas wizyty studyjnej w Gdyni, którą w poniedziałek rozpoczął razem z Brianem Simpsonem, koordynatorem UE ds. autostrad morskich. Przedstawiciele Komisji Europejskiej przyglądali się rozwojowi żeglugi bliskiego zasięgu (Gdynia-Karlskrona) oraz systemu transportowego Gdyni i obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Podpisano także polsko-szwedzkie porozumienie na rzecz starań o przedłużenie kory
W poniedziałek, 11 czerwca, Gdynię odwiedzą przedstawiciele Komisji Europejskiej- prof. Kurt Bodewig (koordynator korytarza Bałtyk – Adriatyk) oraz Brian Simpson (koordynator Autostrad Morskich). Powodem wizyty studyjnej będzie prezentacja prac oraz planów dla rozwoju systemu transportowego Gdyni, obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, a także żeglugi bliskiego zasięgu Gdynia – Karlskrona (Szwecja) – w ciągu korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk.
Na przełomie lutego i marca br. w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie okrągłego stołu, które dotyczyło zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury dla rosnących ilości ładunku między Szwecją a korytarzem transportowym Bałtyk-Adriatyk; rejon korytarza rozciąga się od północnych Włoch przez Bratysławę i Wiedeń po Szczecin i Świnoujście.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO