• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

O Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w urzędzie marszałkowskim

gm

22.09.2022 13:32 Źródło: gdynia.pl
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski O Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w urzędzie marszałkowskim

Partnerzy portalu

O Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w urzędzie marszałkowskim - GospodarkaMorska.pl
Spotkanie z koordynatorką Korytarza Bałtyk Adriatyk Anne Jensen odbyło się w sali zwanej "niebo" Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Fot. Przemysław Kozłowski/gdynia.pl

Przedstawiciele pomorskich samorządów oraz portów morskich w Gdyni i Gdańsku, lotniska i PKM spotkali się w środę (21 września) w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego z koordynatorką korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk Anne Jensen z Danii. Tematem było omówienie działań i projektów z zakresu interoperacyjności, wzajemnych połączeń i innowacji. 

Celem spotkania koordynatorki Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk Anne Jensen ze środowiskami samorządowymi i biznesowymi regionu pomorskiego było zapoznanie jej z uwarunkowaniami transportowymi i gospodarczymi naszego województwa w kontekście jego nadmorskiego położenia w miejscu gdzie rozpoczyna się lądowa część korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk.

Jak podaje miejski portal, gdynia.pl., koordynatorka korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk Anne Jensen przedstawiła założenia najnowszego planu prac korytarzem w kontekście unijnych wytycznych „Iteroperability, Interconnectyvity, Innovation” oraz zwróciła uwagę na ważną rolę Gdańska i Gdyni, jako bramy wejściowej do liczącego 2400 km korytarza łączącego różne regiony Polski, Słowacji, Czech, Austrii, Słowenii i Włoch – regiony zarówno o szczególnie wysokim poziomie rozwoju gospodarczego jak i o względnie niskim poziomie bogactwa, ale o wysokiej dynamice pozytywnych zmian gospodarczych. 

Katarzyna Gruszecka Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki zwróciła uwagę, że miasto Gdynia powstało z potrzeby budowy portu w okresie międzywojennym, a gospodarka miasta historycznie była bardzo silnie związana z morzem, również przemysłem stoczniowym.

– Liczba przedsiębiorstw dotyczących biznesu morskiego szeroko pojętego a także transportu i logistyki wynosi obecnie niemal 35% całości – mówiła wiceprezydent cytowana przez gdynia.pl.

Pani wiceprezydent podkreśliła m.in. rolę portu morskiego i jego oferty, doliny logistycznej łączącej Gdynię z innymi gminami, w tym wiejskimi, transportowej dostępności drogowej i strategicznych projektów, jak Via Maris i Drogi Czerwonej. Mówiła też o systemie Tristar, jako przykładzie współpracy metropolitarnej, a także o dumie miasta - transporcie publicznym, zdobywającym wielokrotnie w rankingach tytuł najlepszego transportu publicznego w Polsce. 

Po spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim w programie wizyty koordynatorki z Danii były odwiedziny w porcie morskim w Gdańsku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.