Ministrowie krajów członkowskich UE w piątek ostatecznie zatwierdzili dyrektywę o należytej staranności przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSDD). Nowe przepisy utrudnią dużym firmom przerzucanie na dostawców odpowiedzialności za łamanie praw człowieka i szkodzenie środowisku.
Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.
Zgodnie z szacunkami organizacji branżowej Global Wind Energy Council (GWEC), w perspektywie do 2027 r. w skali globalnej w energetyce wiatrowej powinno pojawić się łącznie 680 GW nowych mocy. Problemem są niedoinwestowane łańcuchy dostaw komponentów.
Ministra finansów USA Janet Yellen przebywa z wizytą w Korei Południowej, gdzie będzie we wtorek zabiegać o pogłębienie relacji handlowych, aby nie pozwolić Chinom na osiągnięcie dominacji w dziedzinie kluczowych surowców i technologii – wynika z zapowiedzi jej resortu.
Główne porty w Europie zmagają się z kryzysem zdolności magazynowania z powodu nagromadzenia ładunków z Rosji i Ukrainy. Sytuacja ta zakłóciła operacje transportu kontenerowego i spowodowała, że globalne łańcuchy wartości znalazły się w rozsypce, stwierdza UNCTAD.
Szanghaj powoli wychodzi z wyczerpującej blokady COVID-19, która praktycznie unieruchomiła miasto od marca. Chociaż port w Szanghaju, który obsługuje jedną piątą chińskiego transportu morskiego, działał przez cały czas, to jego przepustowość była znacznie ograniczona. Wiele przesyłek zostało odwołanych, przełożonych lub przekierowanych do innych chińskich megaportów, takich jak Ningbo-Zhousan.
Tydzień ma potrwać lockdown nałożony na Shenzhen, 17,5-milionowe chińskie miasto, będące ważnym centrum eksportowym. Blokada spowodowana jest falą koronawirusa. To nie jedyna część Chin zmagająca się z Covid-19.
Omikron uderzy najsilniej w gospodarkę Azji i zakłóci światowe łańcuchy dostaw. Odczują to USA, gdzie należy się spodziewać podwyżki stóp procentowych, oraz Europa. Niemcom grozi spadek PKB - stwierdziło PZU w środowym komentarzu.
Po zakłóceniach związanych z pandemią Covid-19, zablokowanych portach i brakach kontenerów, światowe łańcuchy dostaw przeżywają kolejny wstrząs: niedobory prądu w Chinach. Według ekspertów racjonowanie energii w chińskich fabrykach może potrwać co najmniej do końca roku i wpłynąć na dostawy szerokiej gamy towarów – od ubrań, po samochody i telefony.
Globalna sieć portów, kontenerowców i firm żeglugowych jest zaplątana niczym węzeł gordyjski. Restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy, problemy z logistyką sprawiają, że jesteśmy świadkami globalnych zatorów portowych, zakłócających łańcuchy dostaw.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków