Na początku czerwca do gdańskiego portu przybyła nowa łódź pilotowa, Pilot 20. Z udziałem przedstawicieli firm z branży morskiej, władz miejskich i zarządu portu, odbyła się ceremonia chrztu jednostki, która dołączyła do floty Przedsiębiorstwa Usług Morskich Gdańsk-Pilot.
Do floty Przedsiębiorstwa Usług Morskich Gdańsk-Pilot, zajmującego się pilotażem statków w Porcie Gdańsk, dołączyła nowoczesna jednostka PILOT 20.
Szwedzka Administracja Morska (Swedish Maritime Administration, SMA) zamówiła łódź pilotową EF-12 od Artemis Technologies. Posiadajaca w pełni elektryczny napęd ma być jedną z pierwszych w swoim rodzaju. Celem inwestycji jest zwiększanie zaangażowania organizacji w dekarbonizację branży morskiej, w tym portowej.
Metanol jest paliwem alternatywnym dla statków, które pomaga przemysłowi morskiemu spełniać coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji. Szwedzka Administracja Morska (SAM) zwodowała we wtorek 14 grudnia pierwszą na świecie łódź pilotową napędzaną w pełni metanolem. Jest to pierwsza z istniejących łodzi pilotowych, która została teraz przerobiona w celu przetestowania nowego napędu.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”